کد خبر ۱۰۰۸۱۷ ۳۴۸ بازدید انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۴
در گفت‌وگوی ویژه با دو نامزد انتخابات شورای شهر قم مطرح شد:

برچسب‌ «انحصار طلبی» به شورای اصولگرایان غلط است/ شهردار باید روحیه تلاش و خستگی ناپذیر داشته باشد/ احزاب حق تعیین و تکلیف را برای اعضای شورای شهر ندارند

ویژه برنامه اینترنتی به وقت قم با موضوع «چالش‌های مدیریت شهری» از نگاه نامزدهای انتخابات شورای شهر قم، از سوی پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) با همکاری پایگاه خبری قم‌فردا، پایگاه خبری نسیم قم و کانال خبر فوری قم برگزار شد. در سومین جلسه از این گفت‌وگوها «محسن محرری» و «حسین زنجیرانی فراهانی» از نامزدهای شاخص ششمین انتخابات شورای شهر قم درخصوص چالش‌های مدیریت شهری و راهکارهای مقابله با آن به سوالات طراحی شده توسط کارشناسان پاسخ دادند.

ویژه برنامه اینترنتی به وقت قم با موضوع «چالش‌های مدیریت شهری» از نگاه نامزدهای انتخابات شورای شهر قم، از سوی پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) با همکاری پایگاه خبری قم‌فردا، پایگاه خبری نسیم قم و کانال خبر فوری قم برگزار شد.

در سومین جلسه از این گفت‌وگوها «محسن محرری» و «حسین زنجیرانی فراهانی» از نامزدهای شاخص ششمین انتخابات شورای شهر قم درخصوص چالش‌های مدیریت شهری و راهکارهای مقابله با آن به سوالات طراحی شده توسط کارشناسان پاسخ دادند.

در این گفت‌وگو «محسن محرری» از اعضای شورای اسلامی شهر قم و نامزد ششمین انتخابات شورای شهر قم با بیان این‌که شورای شهر یک فضای خدمت مناسب برای افراد است و اگر کسی تجربه و حوصله داشته باشد می تواند فضای مناسبی برای خدمت‌گزاری خوبی باشد؛ خاطر نشان کرد: در این چهارسالی که ما توفیق خدمت گزاری داشتیم  احساس کردیم با همه چالش ها و مشکلاتی که در اداره امور مدیریت شهری وجود دارد؛ ولی بازهم باب خدمت باز است و با استفاده از ظرفیت ها و تجارب گذشته، امکان خدمت دوباره به شهر کریمه اهل بیت را فراهم وجود دارد.

عضو لیست انتخاباتی شورای هماهنگی اصولگرایان قم با اشاره به این که در لیست فعلی شورای هماهنگی اصولگرایان تنها پنج نفر از  شورای پنجم دعوت شدند و فرصت  به جوانان داده شد؛ تصریح کرد: در لیست فعلی شورای هماهنگی اصولگرایان قم چهار نفر دارای مدرک دکترا، چهار نفر دانشجوی دکترا و تعدادی هم فوق لیسانس وجود دارد که این ترکیب تخصص و تجربه فرصتی را برای ارائه خدمت به مردم فراهم می‌کند.

وی میانگین سنی لیست شورای هماهنگی اصولگرایان را 46 سال عنوان کرد و سپس افزود: این میانگین سنی نسبت به دوره قبلی 5 سال کاهش پیدا کرده است. بنده و آقای سعادتمند با 57 سال مسن‌ترین اعضای این لیست هستیم و جوانترین عضو دکتر دهناد است که 34 سال دارد.

محرری با بیان این که بنده جزء انتخاب شوندگان لیست شورای هماهنگی اصولگرایان قم بودم و نه انتخاب کنندگان، بیان کرد: فرآیند بسته شدن لیست شورای هماهنگی اصولگرایان قم بر اساس فراخوان 13 حزب و تشکل است. در حدود 100 نفر برا یحضور در این لیست اعلام آمادگی کردند که از این تعداد 70 نفر رزومه داده و با 50 یا 60 نفر مصاحبه شد. حتی کسانی که در شورای شهر حضور دارند که تعداد 10 نفر است در این پروسه ثبت نام کرده و از همه آنها مصاحبه شد. با در نظر گرفتن همه ابعاد از جمله تخصص، تدین، تجربه، سن، کارنامه و ... این لیست به جمع‌بندی رسیده و در این فرآیند حتی به ارتباط نامزدها با مردم نیز لحاظ شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم نظارت بر عملکرد شورای شهر را جزء مزیت‌های شورای هماهنگی اصولگرایان توصیف کرد و افزود: در مواردی اگر شورای شهر و شهردار دچار اختلاف شوند جلسه‌ای هماهنگ می‌شود و بزرگان شورای اصولگرایان برای اصلاح فرآیند خدمت‌رسانی به این اختلافات پایان می‌دهند. چند روز پیش چند نفر از بزرگان جبهه اصولگرایی قم حاج آقای محمدی و حاج آقای خلج در جمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه‌های قم حضور پیدا کرده و به تمامی سوالات و ابهامات آنها پاسخ دادند و در پایان این جلسه دانشجویان اظهار داشتند که بیشتر ابهامات آنها رفع شده است.

نامزد ششمین انتخابات شورای شهر قم با بیان این که شاکله شورای هماهنگی تغییر نکرده است؛ خاطر نشان کرد:تغییر و گردش نخبگانی امری طبیعی است و باید شکل بگیرد.

عضو لیست انتخاباتی شورای هماهنگی اصولگرایان قم در ادامه اظهارات خود نظارت بر عملکرد شورای شهر جزء وظایف شورای هماهنگی دانست و تاکید کرد: در شورای هماهنگی اصولگرایان قم این پاسخ گویی وجود دارد که نتیجه آن یک شورای شهر سالم و پاکدست است و در کشور، شورای شهر قم به این حُسن معروف است. دلیل آن این است که یک مجموعه معتمدین است که به لیست نظارت دارند و اعتماد به من، اعتماد به شورای هماهنگی اصولگرایان است.

وی افزود: مواردی بوده که بین اعضای شورای شهر و شهردار قم چالش هایی ایجاد شده است که این چالش‌ها ممکن بوده در روند خدمت گزاری مشکل ایجاد کند. شورای هماهنگی اصولگرایان در اینجا با پادرمیانی مسئله را حل و فصل کرده است.

محرری وجود لیست های انتخاباتی متعدد را امری ضروری دانست و تصریح کرد: فضای انتخاباتی باید رقابتی باشد و هیچ کدام از لیست‌هایی که در شهر قم وجود دارند از لحاظ سیاسی در تقابل با لیست دیگر نیستند.

عضو شورای اسلامی شهر قم در ادامه در اظهارات خود، تعهدهای انتخاباتی را مور توجه قرار داد و در این خصوص اظهار داشت: این که از نامزدهای انتخاباتی تعهد گرفته شود که همزمان در دو لیست انتخاباتی حضور نداشته باشند؛ امری مرسوم بوده و در همه کشور وجود دارد. دلیل آن هم این است که هر نامزد انتخاباتی در صورت ورود به شورای شهر باید نسبت به عملکرد خود پاسخ گو باشد و از طرفی لیست های انتخاباتی باید متناسب با نیاز مسائل شهری و تخصصی بسته شود. اگر این ترکیب رای نیاورد در کار شورای شهر خلل ایجاد می شود و در واقع این لیست ها هستند که باید با هم رقابت کنند نه افراد!

وی افزود: گروههای دیگر لطف داشتند و برای حضور در لیست‌شان از بنده دعوت کردند که نپذیرفتم. درخصوص حضور آقای مالکی‌نژاد در لیست مجمع هم افزایی جوانان انقلابی نیز ایشان بارها به متولیان لیست مجمع‌ هم‌افزایی گفتند که اسم من را در لیست‌تان نگذارید.

محرری در پاسخ به یکی از نامزدهای شورای شهر قم که شورای هماهنگی اصولگرایان را به «انحصار طلبی» متهم کرده است؛ گفت: کسی که خودش دو دوره از لیست شورای هماهنگی اصولگرایان وارد شورای شهر شده و حالا به هر دلیلی دوباره به این لیست دعوت نشده است؛ نمی‌تواند این شورا را با برچسب‌های «پدرخواندگی» و «انحصار طلبی» خطاب کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: این که در لیست شورای هماهنگی برای ششمین انتخابات شورای شهر، تعدادی «جوان» برگزیده شده‌اند؛ نشان از این است که در این لیست انحصارطلبی معنا ندارد. یکی از شاخصه‌های ارزیابی نامزدها در لیست شورای هماهنگی اصولگرایان، رضایت‌مندی مردم است و این نکته در لیست شورای هماهنگی اصولگرایان لحاظ شده است.

در این گفت‌وگو همچنین حسین زنجیرانی فراهانی از دیگر نامزدهای لیست مجمع هم افزایی جوانان انقلابی برای شورای شهر قم به معرفی خود پرداخت. وی گفت: بنده فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران گرایش راه و ترابری از دانشگاه تهران و کارشناسی از دانشگاه علم صنعت و از سال 1390 دارای سابقه کار اجرایی داشته و حتی در حوزه برون مرزی نیز توفیق خدمت داشته ام.

زنجیرانی فراهانی در پاسخ به این سوال که «چه شد برای انتخابات شورای شهر قم ثبت نام کرده اید؟» خاطر نشان کرد:  بنده در شهر قم متولد شدم و از سالها پیش که پروژه های این شهر را مشاهده می کردم؛ پیش رفتن بسیاری از پروژه و کمبودها در حوزه بافت شهری را قواعد بازی تلقی می کردم. اما از سال 1390 که وارد عرصه کار اجرایی و عملیاتی شدم به این نتیجه رسیدم که می شود تمام وقت، با یک کار جهادی، نگاه اصولی و استفاده از مشاورین و مهندسین مختلف، مرزهای حوزه اجرایی را جا به جا کرد.

این نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر قم در خصوص حضورش در لیست مجمع هم افزایی جوانان انقلابی تصریح کرد: تشکلی که به هیچ گروه و حزبی تعلق خاطر ندارد و متشکل از گروهی مستقل و جوان بوده و با استفاده از تجربه بزرگترهاپا به عرصه گذاشت است؛ برای بنده جالب بود. به همین منظور به آنها سوابق خود را ارائه کردم و سپس برای مصاحبه از بنده دعوت بعمل آمد.

عضو لیست مجمع هم افزایی جوانان انقلابی در انتقاد از سخنان محرری گفت: متولیان ارائه لیست‌ها حق را دارند که بر اعضای لیست خود نظارت داشته باشند اما کسی حق تعیین و تکلیف رای افراد و شورا را ندارد.

وی تاکید کرد: صرفا بحث پاکدستی اعضای شورای شهر نباید مطرح باشد و سوای پاکدستی، بحث عملکرد و برآیند مسیر مهم است.

زنجیرانی فراهانی با اشاره به این که ما باید پاسخ به مردم باشیم و نه لیست ها، خاطر نشان کرد: این منافع مردم است که مهم است و باید در اولویت باشد. یکی از اختلافات مبنایی ما با دوستان نیز این است. کسی که لیست می بندد خودش باید دنبال متخصص ها در حیطه های مختلف برودو حتی آن ها را ترغیب کند که خودشان در مسئولیت اداره امور شهری را بپذیرند.

امزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر قم گفت: این افتخار است که دو نفر از اعضای لیست مجمع هم افزایی در لیست دیگر هم حضور دارند و این نشان از عدم سوءگیری سیاسی و بحث انتخاب اصلح است.

عضو لیست مجمع هم افزایی جوانان انقلابی با تخصص محوری و عدالت محورانه را دو رکن اصلی شورای شهر دانست و سپس یادآور شد: کسی که نامزد شورای شهر می‌شود باید یک اطلاعات حداقلی درباره مسائل شهری و قوانین پیرامون آن داشته باشد.

وی با بیان این که نامزدهای شورای شهر باید بتوانند اولویت‌ها در مسائل شهری را تشخیص دهند؛ افزود: شهردار نیز باید روحیه تلاش و خستگی ناپذیر داشته باشد و باید حداقل 12 تا 15 ساعت در روز کار کنند.

زنجیرانی فراهانی همچنین با اشاره به نواقص چند پروژه عمرانی در شهرقم تجمل‌گرایی در نماهای امروزی ساختمان‌ها بسیار زیاد توصیف کرد و افزود: در حالی که می‌شد این معضل را کنترل کرد اما تلاش موثری در این خصوص انجام نشده و این جای تاسف دارد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/