کد خبر ۱۰۱۶۲۴ ۷۱ بازدید انتشار : ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۷
استاندار قم در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

اعمال دستورالعمل‌های بهداشتی سال گذشته برای مراسم عزای ماه محرم و صفر/ تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی یک ماه به تعویق افتاد

بهرام سرمست با اشاره به مصوبات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: در جلسه امروز برای اعیاد قربان و غدیر و مراسم عزای ماه محرم و صفر مصوب شد که همان دستورالعمل‌های سال گذشته اعمال شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، بهرام سرمست پیش از ظهر امروز در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به‌ صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد؛ در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: گزارشی که در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شده است؛ نشان می‌دهد که شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی در حال افزایش است.

استاندار قم با اشاره به آغاز موج پنجم کرونا در سراسر کشور گفت: در واقع تا امروز 69 شهر ر وضعیت قرمز، 166 شهر در وضعیت نارنجی و 113 شهر در وضعیت زرد شیوع و ابتلای به کرونا به سر می‌برند.

وی با بیان این‌که آمار بستری‌ و فوتی‌های بیماران مبتلا به کرونا در شهر قم درحال افزایش است؛ تصریح کرد: افزایش آمارهای شیوع و ابتلای به بیماری کرونا در قم این ضرورت را ایجاد می‌کند که که مراقبت‌ها و نظارت‌ها نیز تشدید شود.

سرمست، پاساژها، مراکز خرید، تالارها، رستوران‌ها، استخرهای سرپوشیده و همین‎طور باشگاه‌های بدن‌سازی و ورزشی، سینماها و تئاتر را از جمله اماکن پرتردد و پر تجمع برشمرد که باید مشمول نظارت‌های بیشتر کارشناسان بهداشت قرار گیرند.

استاندار قم در ادامه با اشاره به مصوبات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه امروز برای اعیاد قربان و غدیر و مراسم عزای ماه محرم و صفر مصوب شد که همان دستورالعمل‌های سال گذشته اعمال شود.

وی افزود: در خصوص این مصوبه، کلیات آن تصویب و به تایید رسیده است و برای جزییات نیز قرار شد که قرارگاه عملیاتی اگر نیاز باشد اصلاحاتی را انجام دهد و به جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کند.

سرمست در پایان اظهارات خود، موضوع تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: همچنین در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که تسلیم اظهار نامه مالیاتی که طبق معمول 31 تیر ماه ارائه می‌شد؛ یک ماه به تعویق بیافتد و تا پایان مرداد فرصت خواهد بود که اظهارنامه مالیاتی تسلیم شود.

وی افزود: به همین نسبت نیز رسیدگی به اظهارنامه مالیاتی یک ماه نسبت به موعدهای قانونی تمدید می‌شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/