کد خبر ۱۰۱۶۶۰ ۱۳۷ بازدید انتشار : ۲۷ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۵

افزایش ظرفیت‌های پژوهشی شهرداری قم

همایون یزدان‌پناه عصر امروز در نشست خبری تشریح عملکرد 6 ساله شهرداری قم، با اشاره به تشکیل ستاد شهر هوشمند برای هماهنگی بین‌بخشی و بین دستگاهی شهرداری قم اظهار کرد: در این ساختار نیاز به حمایت‌های قانونی داشتیم و به همین خاطر به طور کامل نشد ساختار فعال شود و حرکت‌های زیرساختی و ایجابی آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) و به نقل از خبرگزاری فارس، همایون یزدان‌پناه عصر امروز در نشست خبری تشریح عملکرد 6 ساله شهرداری قم، با اشاره به تشکیل ستاد شهر هوشمند برای هماهنگی بین‌بخشی و بین دستگاهی شهرداری قم اظهار کرد: در این ساختار نیاز به حمایت‌های قانونی داشتیم و به همین خاطر به طور کامل نشد ساختار فعال شود و حرکت‌های زیرساختی و ایجابی آغاز شد.

وی با بیان اینکه در این سال‌ها زیربنای تحقق شهر هوشمند در قم گذاشته شد تصریح کرد: در ارتباط با زیرساخت‌های نرم‌افزاری و دیتاسنتر به جایگاه بسیار خوبی در سطح کشور رسیدیم و شرایطی را ایجاد کردیم که حوزه‌های مختلف شهرداری قم و سازمان‌های وابسته و سایر دستگاه‌های اجرایی بتوانند با اتصال به این زیرساخت‌ فنی نرم‌افزاری بتوانند یکپارچگی تعاملات الکترونیکی شهروند با شهر هوشمند داشته باشند.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با تاکید بر تفاوت شهر هوشمند و شهر الکترونیکی تصریح کرد: شهر الکترونیکی به صورت تحقق تمام خدمات الکترونیکی است که از حدود 20 سال قبل باب آن در کشور ما باز شد اما شهر هوشمند یکی از گزاره‌هایش شهر الکترونیکی است؛ داده‌هایی که در شهر و از درگاه‌های الکترونیکی احصا می‌شود باید قابل واکاوی بوده و زمانی خدمات هوشمند خواهد بود که سامانه پیشنهادهای مناسب را براساس نیاز و سوابق کاری شهروند به او ارائه دهد.

وی بیان کرد: در سیستم شهرسازی الکترونیکی که 19 سال است در شهرداری قم راه اندازی شده به دنبال هوشمندسازی خدمات بودیم، به صورتی که در قالب آن براساس اطلاعات ملک و شخص پیشنهادهای قانونی لازم به او ارائه شود تا بتواند برنامه‌ریزی و برآوردهای لازم را داشته باشد.

یزدان‌پناه با تاکید بر اینکه حرکت‌های ستاد شهر هوشمند براساس ششمین هدف برنامه و چشم‌انداز شهر قم بود تصریح کرد: در حوزه مدیریت و تحول سازمانی برگزاری رویدادهای استارتاپی را انجام دادیم؛ در حوزه خدمات شهری اولین رویداد استارتاپی برگزار شد و شرکت‌ها برای محورهای اعلام شده حضور یافتند و شرکت‌ها ضمن آشنایی با مسائل و مشکلات شهرداری، بستری برای ایده‌های خلاقانه مدیریت شهری برای حل مسائل فراهم کردند.

وی گفت: امسال نیز رویداد حمل و نقل و ترافیک نیمه دوم امسال برگزار خواهد شد و ارتباط دوطرفه شرکت‌های دانش‌بنیان برقرار خواهد شد.

یزدان‌پناه بیان کرد: از طرفی به دنبال افزایش ظرفیت‌های پژوهشی شهرداری هستیم و تلاش داریم مراکز علمی را با نیازهای پژوهشی شهرداری آشنا کرده تا گامی به سوی حل این مسائل برداشته شود.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/