کد خبر ۱۰۱۶۹۸ ۶۲ بازدید انتشار : ۲۹ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۱

حضور 2 ستاره قم در مبارزه جنگجویان ووشو ایران

جواد محمدزاده ‌اظهار کرد: ووشوکارانی که در یک دهه اخیر از دو میدان بزرگ جهانی و آسیایی برای ورزش قم و خانواده بزرگ ووشو افتخار کسب کرده‌اند، امروز در یک رویداد مهم داخلی به نام مبارزه جنگجویان ووشو با حریفان خود پیکار می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) و به نقل از خبرگزاری فارس، جواد محمدزاده ‌اظهار کرد: ووشوکارانی که در یک دهه اخیر از دو میدان بزرگ جهانی و آسیایی برای ورزش قم و خانواده بزرگ ووشو افتخار کسب کرده‌اند، امروز در یک رویداد مهم داخلی به نام مبارزه جنگجویان ووشو با حریفان خود پیکار می‌کنند.

وی ادامه داد: امیر نجفی‌پور و مهدی اکبری‌مقدم دو نماینده قم در این دوره از مسابقات با عنوان مبارزه جنگجویان ووشو ایران هستند که بین 32 ووشوکار برتر کشور برای کسب رتبه برتر تلاش می‌کنند، در حالی که این رقابت‌ها برای نخستین‌بار توسط فدراسیون ووشو در راستای توسعه این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

رئیس هیات ووشو استان قم اضافه کرد: امیر نجفی‌پور حدود 10 سال قبل نماینده ووشو قم در ترکیب تیم ملی جوانان کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان بود که با شایستگی به دیدار فینال رسید و سرانجام مقام نایب‌قهرمانی و نشان نقره ووشو دنیا را برای جامعه ورزش قم به ارمغان آورد.

وی خاطرنشان کرد: مهدی اکبری‌مقدم نیز در سال 1398 با درخشش در تمام رقابت‌های داخلی و انتخابی تیم ملی، عضو تیم جوانان ایران در پیکارهای قهرمانی آسیا شد و با عبور از سد تمامی رقبای خود به عنوان یکی از پدیده‌های ووشو کشورمان عنوان قهرمانی و نشان طلای قاره کهن را کسب کرد.

محمدزاده تصریح کرد: 32 نفری که در مبارزه جنگجویان ووشو ایران حضور دارند، بر اساس عملکرد فنی چند سال اخیر در مسابقات برون‌مرزی و داخلی برگزیده شده‌اند، ضمن اینکه فدراسیون به شکلی برنامه‌ریزی کرده که محل و نحوه برگزاری این رویداد به شکل ویژه‎‎‌و برای علاقمندان به این رشته و ورزش‎‌های رزمی جالب توجه باشد.

وی در پایان اظهار کرد: این رقابت‌ها در اوزان 60، 70، 80 و 90 کیلوگرم برگزار می‌شود و نماینده‌های استان قم یعنی مهدی اکبری‌مقدم و امیر نجفی‌پور در دسته 60 کیلوگرم با حریفان خود برای کسب بهترین رتبه رقابت می‌کنند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/