کد خبر ۱۰۱۷۰۵ ۷۲ بازدید انتشار : ۲۹ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۵

آغاز روند صدور فرم های هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم

دانش آموزان پایه نهم می توانند با مراجعه به سامانه همگام یا مراجعه حضوری به مدارس محل تحصیل با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، فرم شماره 6 و7 هدایت تحصیلی را دریافت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) و به نقل از ایسنا، دانش آموزان پایه نهم می توانند با مراجعه به سامانه همگام یا مراجعه حضوری به مدارس محل تحصیل با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، فرم شماره 6 و7 هدایت تحصیلی  را دریافت کنند و پس از ممهور نمودن فرم شماره7 به مهر آموزشگاه جهت ثبت نام در پایه دهم بر اساس اولویت های مندرج در فرم شماره 7 و با توجه به توضیحات تکمیلی در فرم مذکور، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

مهدی خادمی جمکرانی با اعلام این خبر گفت: دانش آموزان پایه نهم می توانند با مراجعه به سامانه همگام یا مراجعه حضوری به مدارس محل تحصیل با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، فرم شماره 6 و7 هدایت تحصیلی را دریافت کنند و پس از ممهور نمودن فرم شماره7 به مهر آموزشگاه جهت ثبت نام در پایه دهم بر اساس اولویت های مندرج در فرم شماره 7 و با توجه به توضیحات تکمیلی در فرم مذکور، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

 وی افزود : در حال حاضر بیش از 90 درصد فرم های هدایت تحصیلی دانش آموزان استان آماده می باشد و مابقی طی یکی دو روز آینده صادر و در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

 خادمی جمکرانی تصریح کرد : در سال تحصیلی جاری حدود19000 دانش آموز استان در پایه نهم مشغول تحصیل بودند که برای مهرماه 1400 در بیش از200 آموزشگاه دوره دوم متوسطه در رشته های نظری و فنی حرفه ای و کار و دانش مشغول تحصیل خواهند شد.

رییس اداره امور تربیتی ، مشاوره تحصیلی ومراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان قم خاطر نشان کرد: اولیای دانش آموزان با توجه به فرم هدایت تحصیلی، علاقه، رغبت و استعداد فرزندشان ، نسبت به انتخاب رشته و هدایت تحصیلی دانش آموزان اقدام نمایند و تحت تاثیر فضاسازی اطرافیان قرار نگرفته و به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند چرا که برخی دانش آموزان به خاطر اصرار خانواده ها در رشته هایی ادامه تحصیل می دهند و پس از 3سال تحصیل در دوره دوم متوسطه که توام با بی انگیزگی و بی رغبتی است، هیچ نتیجه ای از این دوران نمی بینند.

 وی در پایان گفت : توجه به آینده شغلی و بازار کار در آینده، میزان توانایی و استعداد دانش آموزان و علاقه و رغبت به ادامه تحصیل در رشته مورد نظر در دوره دوم متوسطه از مهمترین شاخص های مورد نظر برای انتخاب رشته در دوران دوم متوسطه می باشد.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/