کد خبر ۱۰۱۷۰۸ ۶۵ بازدید انتشار : ۲۹ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۸
نماینده ولی فقیه در قم عنوان کرد

تفاوت دو دیدگاه دینی و غیر دینی در نوع حمایت از مستضعفان

آیت‌الله سید محمد سعیدی در درس اخلاق مدیران حرم حضرت معصومه (س) که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد با اشاره به مناسبت‌های زیاد و ارزشمند ماه ذی‌الحجه، عنوان کرد: غرض از تجلیل این مناسبت‌ها درس‌آموزی، پیروی از ائمه (ع) و ادای تکلیف خود نسبت به آنان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) و به نقل از ایسنا، نماینده ولی‌فقیه در استان قم بابیان اینکه رسیدگی به افرادی که نفعی برای دولت ندارند از نظر مادی برای حاکمان سنگین است، گفت: در نگاه دینی این افراد هم عضوی از جامعه هستند و حقوقشان باید رعایت شود ولی در نگاه رهبر غیردینی این کارها سخت و سنگین است و با همین نگاه جنین را در شکم مادر سقط می‌کنند و از بین می‌برند.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در درس اخلاق مدیران حرم حضرت معصومه (س) که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد با اشاره به مناسبت‌های زیاد و ارزشمند ماه ذی‌الحجه، عنوان کرد: غرض از تجلیل این مناسبت‌ها درس‌آموزی، پیروی از ائمه (ع) و ادای تکلیف خود نسبت به آنان است.

وی بابیان اینکه اگر امام در جامعه حاکم باشد و مردم بر اساس جریان امامت به تکلیف خود عمل کنند آن جامعه سعادتمند و عاقبت‌به‌خیر می‌شود، افزود: اگر رهبری جامعه به دست اولیای منصوب از جانب خدا نباشد حتی کارهای خیر هم ارزشی ندارد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه در ماه ذی‌الحجه نزدیک به ۳۰ مناسبت مربوط به امامت و ولایت وجود دارد، گفت: مهم‌ترین درس روز عرفه توجه به امام و ولی امر است و سزاوار است ما در این ماه معرفت خود را نسبت به اهل‌بیت (ع) افزایش دهیم.

وی ادامه داد: امام محمدباقر (ع) در حدیث قدسی فرمودند که خداوند فرموده است من هر رعیتی در اسلام که به امامت امام جائر تن بدهد عذاب می‌کنم حتی اگر در اعمال فردی خود نیکوکار و باتقوا باشد و اگر رعیتی به امامت امام عادل تن دهد اگرچه در اعمالش گناهانی هم وجود داشته باشد او را می‌بخشم.

آیت‌الله سعیدی بابیان اینکه امام عادل حرکت جامع را به سمت درست قرار می‌دهد و ریشه‌ها را درست می‌کند، افزود: امام صادق علیه السلام فرمودند خداوند از اینکه امتی را که امام غیر الهی را برگزیده‌اند عذاب کند ابایی ندارد حتی اگر از نظر فردی باتقوا باشند.

وی با اشاره به روز بهزیستی گفت: امیرالمؤمنین (ع) در عهدنامه مالک اشتر به او دستور می‌دهند که به یتیمان، سالمندان و افراد نیازمند رسیدگی کن اگرچه این کار برای حاکمان سنگین است و بدان که عمل بر اساس حق هرجایی که باشد سنگین است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم کاری که در بهزیستی انجام می‌شود را یکی از جلوه‌های حکومت موردنظر امیرالمؤمنین (ع) بر اساس عهدنامه مالک اشتر دانست و افزود: امیرالمؤمنین (ع) بااینکه می‌دانستند مالک قبل از اینکه به مصر برسد به شهادت می‌رسد ولی این نامه را برای تبیین شیوه درست حکومت‌داری و ماندن در تاریخ نوشتند تا ما امروز از این نامه درس بگیریم.

وی بابیان اینکه رسیدگی به افرادی که نفعی برای دولت ندارند از نظر مادی برای حاکمان سنگین است، افزود: در نگاه دینی این افراد هم عضوی از جامعه هستند و حقوقشان باید رعایت شود ولی در نگاه رهبر غیردینی این کارها سخت و سنگین است و با همین نگاه جنین را در شکم مادر سقط می‌کنند و از بین می‌برند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/