کد خبر ۱۰۱۷۱۹ ۱۲۸ بازدید انتشار : ۲۹ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۰
استاندار قم:

هیچ مجوزی برای تردد از مبادی ورودی و خروجی قم صادر نمی‌شود و تمام مجوزها نیز لغو می‌شود

سرمست با بیان این‌که طبق مصوبه ستاد ملی کرونا هیچ مجوزی برای تردد از مبادی ورودی و خروجی قم صادر نخواهد شد؛ افزود: نیاز است مبادی ورودی و خروجی استان کنترل صورت گیرد و تردد‌ها کنترل‌شده و محدودیت‌های شرایط قرمز در محور‌های مواصلاتی اعمال شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به‌ بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مردم براساس برنامه زمانی که به آن‌ها داده می‌شود نسبت به‌ واکسیناسیون اقدام کنند تا به‌موقع بتوانیم بیشترین سهم را از واکسیناسیون داشته باشیم. باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از موجی که به‌عنوان موج پنجم کل کشور را فراگرفته و متأسفانه در قم نیز دچار این موج هستیم، پیشگیری کنیم.

استاندار قم با اشاره به برگزاری مراسم مناسبت‌های مذهبی براساس مصوبه ستاد ملی کرونا بیان کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده با سازمان تبلیغات اسلامی، تولیت حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران مراسم‌های دعای عرفه و نماز عید سعید قربان در فضای باز و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجرایی و برگزار می‌شود.

سرمست عنوان کرد: در امر واکسیناسیون نیز با توجه به‌ این‌که محل دائمی نمایشگاه‌های استان را در اختیار مرکز بهداشت قرار دادیم و به توسعه و گسترش واکسیناسیون تأکید جدی داریم، برخی گروه‌های هدف باید اولویت قرار بگیرند.

وی به تعطیلی چند روزه تهران و البرز اشاره کرد و افزود: نیاز است مبادی ورودی و خروجی استان کنترل صورت گیرد و تردد‌ها کنترل‌شده و محدودیت‌های شرایط قرمز در محور‌های مواصلاتی اعمال شود، طبق مصوبه ستاد ملی کرونا هیچ مجوزی برای تردد از مبادی ورودی و خروجی قم صادر نخواهد شد.

استاندار قم با اشاره به‌ افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قم تصریح کرد: علی‌رغم رعایت بیشتر پروتکل‌ها در استان، ولی با توجه به‌ قرمز بودن وضعیت این میزان رعایت کافی نیست و باید نظارت‌ها تشدید شود تا بتوانیم به یک وضعیت مطلوب برسیم.

سرمست گفت: هفت گروه شغلی باید پروتکل‌ها را بیش از سایر مشاغل رعایت کنند و به محدودیت‌ها توجه کنند، در این رابطه اتاق اصناف، سازمان صمت و مرکز بهداشت کنترل کنند که این محدودیت‌ها به‌خوبی اجرا شود.

وی افزود: دانشگاه‌ علوم پزشکی پیگیری لازم را داشته باشد تا ضمن اینکه واکسیناسیون را براساس سند ملی واکسیناسیون انجام می‌دهیم این موضوع را به سنین بیشتر و برخی گروه‌های شغلی که بیشتر در معرض ابتلا هستند و در اجتماع حضور دارند، تسری دهیم.

محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم نیز در این جلسه از تزریق 88 هزار 943 دوز واکسن کرونا در استان قم خبر داد که از این تعداد 13 هزار و 116 دوز آن واکسن کوو ایران برکت تزریق‌شده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تزریق واکسن در استان قم بر اساس ظرفیت کنونی بین 3 هزارتا 5 هزار دُز است، خاطرنشان کرد: برای افزایش این تعداد تا 7 هزار دُز در روز نیاز به تجهیزات، فضا و نیروی انسانی بیشتری داریم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/