کد خبر ۱۰۱۷۲۰ ۷۷ بازدید انتشار : ۲۹ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۰

افزایش عادی انگاری وروند صعودی بستری‌ها در بیمارستان‌های قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: در پیک جدید کرونا سن مبتلایان کاهش و بیشتر جوانان را درگیر کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم ، محمدرضا قدیر ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به روند صعودی بستری‌ها و درگیری با کرونا در قم اظهار داشت: هرچند به قله نرسیدیم ولی روند ابتلا به کرونا در قم صعودی است و سن ابتلا هم به 40 سال کاهش‌یافته است.

وی افزود: طی بازدید از بیمارستان کامکار وضعیت بستری‌ها نامطلوب و افزایش‌یافته است در بخش سی‌سی‌یو و بخش‌های کرونایی بیشتر جوانان درگیر این بیماری هستند 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: در حال حاضر بیمارستان کامکار قم خیلی شلوغ است و میزان سرایت بیماری به‌ویژه در بین جوانان زیاد است در حالی میانگین بیماری 50 تا 60 سال بود در مراکز درمانی قم حداقل بیماران بستری 600 نفر بود و تخت‌ها خوب مدیریت شد در پیک جدید قادر به مدیریت تخت‌های بیمارستانی نیستیم.

 105 بیمار بدحال در بیمارستان‌های قم 

قدیر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت بستری‌های کرونایی در قم عنوان کرد: تاکنون بیش از 500 نفر بیمار کرونایی داریم که 105 نفر آن بیمار بدحال هستند با این روند باید پیش‌بینی کرد طی روزهای آینده آمار فوتی‌های استان هم افزایش یابد .

وی با اشاره به وضعیت پذیرش بیماران کرونایی گفت: باید با توجه وضعیت کرونایی قم 40 تا 50 تخت خالی باید در قم داشته باشیم در حال حاضر در حال آماده‌سازی بیمارستان بهشتی هستیم با تلاش توانستیم یکی از بخش‌های این بیمارستان را در اختیار بیماران کرونایی قرار دهیم.

ریختن ترس مردم باوجود قدرت بالای سرایت ویروس دلتا  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: در پیک جدید ما دو مشکل اساسی داریم در این پیک ترس مردم کم شده درحالی‌که قدرت سرایت ویروس دلتا چند برابر بیشتر است با افزایش عادی انگاری مردم روبرو هستیم خانواده‌ها دیگر از بیمار کرونایی ترس و واهمه ندارند پروتکل‌های بهداشتی هم 50 درصد کاهش‌یافته است مشکل دیگر وجود بیماران غیر کرونایی بستری در بیمارستان‌ها است.

قدیر اظهار داشت: در همین بیمارستان شهید بهشتی 300 بیمار غیرکرونایی داریم که نیاز به خدمات درمانی دارند و ما نمی‌توان آن‌ها را مرخص کنیم از طرفی تجمعات و مسافرت‌ها افزایش و خیابان‌های قم شلوغ شده است با عادی انگاری وضعیت خطرناک‌تر می‌شود.

 تزریق 90 هزار دز واکسن در شهر قم 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم بیان کرد: کنترل بیماری تنها با تزریق واکسن ممکن است تاکنون 90 هزار دز واکسن تزریق‌شده و ما شرایط و ذخیره خوبی درزمینهٔ واکسن داریم تاکنون بیش از 50 هزار دز واکسن در قم ذخیره‌شده است از همکاری خوب استانداری در اختصاص محل نمایشگاه دائمی به امر واکسیناسیون تقدیر داریم و از بسیج و نیروهای جهادی درخواست داریم به کمک مرکز بهداشت بیایند نیروهای بهداشت خسته و فرسوده شدند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/