کد خبر ۱۰۱۷۲۸ ۸۳ بازدید انتشار : ۲۹ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۲
استاندار قم مطرح کرد؛

رشد ۴۳درصدی پیشرفت طرح های اقتصاد مقاومتی استان قم در سال جاری

استاندار قم با اشاره به برنامه احیای ۲۰ محدوده معدنی غیرفعال استان قم گفت: طرح های اقتصاد مقاومتی استان قم در ۳ ماه اول سال جاری رشد ۴۳ درصدی پیشرفت داشته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) و به نقل از خبرگزاری مهر، بهرام سرمست در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم، رشد ۴۳ درصدی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قم در بخش تولیدی در سه ماه اول سال جاری را رضایت بخش دانست و گفت: تفاهم نامه‌ای که بین استانداری قم و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مبنی بر احداث کارخانه چادر مشکی بسته شد که با بهره برداری از این پروژه که علاوه بر مزیت‌های اقتصادی دارای ابعاد فرهنگی برای استان قم نیز می‌باشد، ۴۵۰ اشتغال مستقیم و حدود ۳ برابر آن اشتغال غیرمستقیم به وجود خواهد آمد.

استاندار قم با تاکید بر اهمیت توجه بیشتر به پیشرفت پروژه‌های حوزه معدن در استان قم، ادامه داد: احیای ۲۰ محدوده معدنی غیرفعال به همراه ایجاد ارزش افزوده از معدن منگنز از اولویت‌های مهم اقتصاد مقاومتی استان است.

وی روند اجرا و بهره برداری از ۸ پروژه اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی را مهم دانست و افزود: مسؤولان اقتصادی استان نسبت به جذب تسهیلات مالی اهتمام بیشتری به خرج دهند.

سرمست تصریح کرد: احداث شهرک‌های گلخانه‌ای یکی از اهدافی است که استان قم با جدیت به دنبال آن است و در بخش‌های قم امکان احداث این شهرک‌ها فراهم است که ضمن همخوانی با اسناد بالادستی می‌تواند به مزیت‌های رقابتی قم تبدیل شود.

استاندار قم با اشاره به پروژه احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات در محدوده اراضی دریاچه حوض سلطان گفت: تعداد زیاد روزهای آفتابی در این استان باید تبدیل به ارزش افزوده و پیشران‌های اقتصادی شود.

وی ضمن ابراز خرسندی از تحقق برنامه زمان بندی‌های پیش بینی شده برای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قم در بخش صنعت و تولید بر ضرورت جبران عقب ماندگی دستگاه‌های اجرایی در بخش پروژه‌های زیربنایی و عمرانی تاکید کرد و ادامه داد: این دستگاه‌ها باید تا پایان شهریورماه سال جاری عقب ماندگی‌های کنونی در احداث و بهره برداری از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را جبران کنند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/