کد خبر ۱۰۱۷۴۵ ۷۰ بازدید انتشار : ۳۰ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۷

احداث ۶ بوستان جدید در منطقه ۴ قم

مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز در سطح منطقه اظهار کرد: در سال جاری با توجه به بررسی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تخصیص اعتبارات لازم به‌منظور توسعه، گسترش و افزایش سرانه فضای سبز در راستای ارتقاء کیفیت محیط‌زیست شهری در سطح منطقه هماهنگی و اقدامات لازم صورت پذیرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) و به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز در سطح منطقه اظهار کرد: در سال جاری با توجه به بررسی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تخصیص اعتبارات لازم به‌منظور توسعه، گسترش و افزایش سرانه فضای سبز در راستای ارتقاء کیفیت محیط‌زیست شهری در سطح منطقه هماهنگی و اقدامات لازم صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تعداد بوستان‌های منطقه به ۱۲۳ بوستان رسید، افزود: در سال جاری نیز با احداث ۶ بوستان دیگر ضمن افزایش تعداد بوستان‌ها به عدد ۱۲۹ که منجر به ارتقای سطح فضای سبز منطقه از پنج میلیون و ۲۰۰ هزار  مترمربع در سال ۱۳۹۹ به پنج میلیون و ۲۸۵ هزار مترمربع در سال ۱۴۰۰ خواهد شد.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم با تأکید بر اینکه با احداث این بوستان‌ها سرانه فضای سبز منطقه از ۳۲.۲۹ مترمربع به ۳۲ مترمربع برای هر نفر می‌رسد، گفت: توسعه و افزایش سرانه‌های فضای سبز نقش بسیار مهمی در کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و ایجاد شادی و نشاط در مردم و ارتقاء کیفیت محیط‌زیست شهری را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: در جانمایی بوستان‌های جدید تمام سعی بر آن بوده است که امکانات رفاهی در سطح منطقه به‌صورت متوازن تقسیم گردد و نکاتی از قبیل کاشت گونه‌های متناسب با اقلیم و شرایط آب و هوایی شهر قم، مکانیزاسیون آبیاری عرصه‌های فضای سبز در راستای کاهش مصرف آب و استانداردسازی سرانه فضای سبز منطقه نسبت به تعداد شهروندان ساکن در آن موردتوجه قرار گیرد.

این بوستان‌ها در خیابان‌های شهید کریمی، شهرک قدس، انسجام، وطن‌دوست و بلوار غدیر جانمایی و بیش از ۸۵ هزار مترمربع مساحت آن‌ها بوده و احداث تجهیزات و امکانات رفاهی موردنیاز شهروندان اعم از سرویس‌های بهداشتی، تجهیزات سرگرمی کودکان، ست‌ها و کمپلکس‌های ورزشی استاندارد و ایمن در این بوستان‌ها پیش‌بینی‌شده است.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/