کد خبر ۱۰۱۷۴۹ ۷۸ بازدید انتشار : ۳۱ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۰

میزان رعایت شیوه نامه ها در پاساژها ۶۰ درصد است

محسن اروجی امروز با اشاره به تجهیز محل نمایشگاه دائمی استان قم به عنوان پایگاه تجمیعی واکسیناسیون ابراز امیدواری کرد راه اندازی این مرکز با تعداد قابل توجه ایستگاه های تزریق واکسن، استقبال بیشتر مردم استان را از واکسیناسیون به دنبال داشته باشد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) و به نقل از خبرگزاری فارس، محسن اروجی امروز با اشاره به تجهیز محل نمایشگاه دائمی استان قم به عنوان پایگاه تجمیعی واکسیناسیون ابراز امیدواری کرد راه اندازی این مرکز با تعداد قابل توجه ایستگاه های تزریق واکسن، استقبال بیشتر مردم استان را از واکسیناسیون به دنبال داشته باشد.

وی اضافه کرد: البته همه مردم باید قبل از مراجعه برای واکسیناسیون در پایگاه سلامت به نشانی Salamat.gov.ir ثبت نام کنند و پس از دریافت پیامک تعیین نوبت، به مرکز مشخص شده برای آنان مراجعه کنند تا ازدحام و تراکم در مراکز واکسیناسیون پیش نیاید.

وی همچنین به تداوم وضعیت قرمز کرونایی در استان توجه داد و افزود: محدودیت ها و ممنوعیت ها بر اساس شرایط قرمز کرونایی در هفته آینده در استان برقرار است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم ادامه داد: بدیهی است همه دستگاه ها، نهادها و اصناف موظفند بر اساس شیوه نامه های بهداشتی مصوب و ابلاغ شده عمل کنند تا مشمول اخطار، غیرفعال سازی و یا پلمب نشوند.

وی با تأکید بر این که مراسم های عزاداری ماه های محرم و صفر بر اساس شیوه نامه های ابلاغ شده در سال گذشته برگزار می شود ابراز امیدواری کرد رعایت این شیوه نامه ها مورد توجه همه عاشقان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت (ع) باشد.

اروجی اضافه کرد: بر اساس مصوبات جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا، محدودیت هایی برای مراکز هفت گانه مانند تالارها، شهربازی های سرپوشیده، استخرهای سرپوشیده و سالن های سینما و تئاتر در نظر گرفته شده که این محدودیت ها ادامه دارد.

وی یادآور شد: این مراکز به دلیل وجود تجمع و تردد زیاد و همچنین افزایش ریسک ابتلا به کرونا مورد توجه ویژه قرار گرفته است تا با افزایش نظارت ها، شاهد کمترین آسیب ها برای مردم باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان در عین حال اذعان کرد: بازدیدهای نظارتی از این مراکز هفت گانه بیانگر آن است که مواردی مانند پاساژها و بازارها با ۶۰ درصد رعایت شیوه نامه های بهداشتی، نیازمند توجه بیشتر واحدهای صنفی فعال و همچنین مردم در موضوع رعایت شیوه نامه هاست.

وی افزود: البته در این بین مراکزی مانند شهربازی های سرپوشیده و استخرهای سرپوشیده هم هستند که تلاش بیشتری برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی از خود داشته اند و میزان رعایت شیوه نامه ها در آن ها به ۸۰ تا ۹۰ درصد رسیده است.

اروجی همچنین به تداوم إعمال کمترین خاموشی ها در بخش خانگی توجه داد و اظهار کرد: مهلت ارائه اظهارنامه های مالیاتی برای اصناف مختلف تا پایان مرداد ماه سال جاری تمدید شده است.

وی با اشاره به تعطیلی 6 روزه اعلام شده در تهران و البرز بیان کرد: پلیس راهور و نهادهای نظارتی در این روزها مراقب خواهند بود تا این تعطیلی ها سبب افزایش سفرهای مردمی و از جمله سفر برخی از مردم به قم نشود، ضمن آن که خروج از قم نیز به عنوان منطقه قرمز کرونایی ممنوع است و مشمول جریمه خواهد بود.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/