کد خبر ۱۰۱۹۶۸ ۲۷۲ بازدید انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۳
علیرضا نجاتی حذف شد/

حذف ناباورانه کشتی‌گیر قم از المپیک توکیو + فیلم

علیرضا نجاتی فرنگی‌کار جوان و خوش‌آتیه استان قم که در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان به رقابت‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو اعزام شده، صبح امروز نخستین مبارزه خود را برابر حریفی از کشور ارمنستان برگزار کرد اما در پایان با اختلاف بسیار خفیف بازنده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا نجاتی فرنگی‌کار جوان و خوش‌آتیه استان قم که در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان به رقابت‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو اعزام شده، صبح امروز نخستین مبارزه خود را برابر حریفی از کشور ارمنستان برگزار کرد اما در پایان با اختلاف بسیار خفیف بازنده شد.

علیرضا نجاتی فرنگی‌کار وزن ۶۰ کیلوگرم استان قم به عنوان دارنده مقام سوم و نشان برنز پیکارهای جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان، در نخستین رقابت المپیکی خود مقابل آرمن ملکیان از کشور ارمنستان شروع خوبی داشت و دو بر صفر از حریف پیش افتاد اما در ادامه نتوانست از برتری خود محافظت کرده و پیروز شود.

نجاتی در ادامه این کشتی پیروزی دو بر صفر را به باخت ۵ بر ۲ تبدیل کرد و هر چند در آخرین ثانیه‌ها کار را به تساوی ۵ بر ۵ کشاند اما نتیجه نهایی به نفع حریف اهل ارمنستان ثبت شد و نماینده کشتی قم و کشورمان در ادامه منتظر حضور حریف ارمنستانی در دیدار فینال بود تا وی نیز شانس ادامه کار برای کسب مدال برنز را به دست بیاورد اما این اتفاق رخ نداد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی در صورت برتری مقابل آرمن ملکیان از ارمنستان به مصاف برنده کشتی لنور تیموراف از اوکراین و المورات تاسمرادف از ازبکستان می‌رفت اما حالا باید منتظر اما و اگرهای این وزن باشد، وزنی که در آن 16 فرنگی‌کار حضور داشتند و نجاتی که منتظر فینالیست شدن حریف ارمنستانی بود با شکست حریف ارمنستانی رسما از المپیک کنار رفت.

محمد بنا پس از شکست نجاتی و میرزازاده در نخستین روز کشتی فرنگی المپیک توکیو، عنوان کرد: آغاز رقابتها که برای ما خوب نبود. اصلا فکر نمی کردم لوپز به کشتی برگردد اما خیلی خوب برگشت و به احتمال قوی فینالیست شود. رقابت با رضا کایالپ راحت تر از این غول بی شاخ و دم باشد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد انتظار پیروزی از نجاتی گفت: طبیعتا ما هم انتظار داشتیم. او امروز وزن کم کرد. پس از آن با دکتر امیر ساسان و مربیان صحبت کردیم. شرایط نجاتی برنمی گشت، البته او کمی هم بد غذاست و هر چیزی نمی تواند بخورد. به همین دلیل بدنش دچار بهم ریختگی شد. انشالله فردا نتایج بهتری بگیریم، شرمنده مردم شدیم.

 تیم ملی کشتی فرنگی ایران با هدایت محمد بنا و پنج کشتی‌گیر به بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو اعزام شده است، تیمی که در وزن ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی، ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی، ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی، ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی و ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده عضو آن هستند و رقابت‌های کشتی این دوره از المپیک در هر دو رشته فرنگی و آزاد تا شانزدهم مرداد جریان خواهد داشت.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/