کد خبر ۱۰۲۰۸۶ ۱۱۳ بازدید انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۴

تفاهم نامه همکاری بیش از ۵۰ دستگاه اداری با جهاد دانشگاهی

محمد حیدری در نشست خبری که در آستانه چهل و یکمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی برگزار شد، با اشاره به تعامل این نهاد پژوهشی با سایر دستگاه ها بیان کرد: جهاد دانشگاهی ارتباط خوبی با تمامی دستگاه های اجرایی استان قم دارد و در همه شوراها و کارگروه ها نیز عضویت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس، محمد حیدری در نشست خبری که در آستانه چهل و یکمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی برگزار شد، با اشاره به تعامل این نهاد پژوهشی با سایر دستگاه ها بیان کرد: جهاد دانشگاهی ارتباط خوبی با تمامی دستگاه های اجرایی استان قم دارد و در همه شوراها و کارگروه ها نیز عضویت دارد.
وی با تبیین دلایل عضویت جهاد دانشگاهی در تمام کمیسیون های استان، گفت: این نهاد براساس چارت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشوری کارگروه‌های پژوهش، آموزش، فناوری و نوآوری عضویت دارد و از آنجایی این کارگروه‌ها دارای گروه‌های کاری مختلفی هستند جهاد دانشگاهی نیز در آنها عضویت دارد.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ دستگاه گوناگون با این نهاد تفاهم نامه همکاری امضا کرده اند، بیان کرد: همکاری میان این نهاد با سایر دستگاه های اجرایی استان در سطح عالی قرار دارد و همچنین سطح اعتماد این دستگاه ها با جهاد دانشگاهی بالا است.
وی برضرورت بهره بردن جهاد دانشگاهی از ظرفیت شخصیت های علمی که شغلشان نیز در محدوده علم و دانش است، تاکید و تصریح کرد: هیچ نهاد اجرایی و پژوهشی در کشور شاخصه های جهاد دانشگاهی را ندارند.
حیدری با تاکید براینکه جهاد دانشگاهی روحیه خود باوری را به‌ بدنه فرهنگی و علمی جامعه تزریق کرده‌است، گفت: حس اعتماد به‌نفس و خودباوری که در کشور وجود دارد به‌واسطه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی است.
وی جهاد دانشگاهی را نهادی سبک بال و چابک توصیف کرد و گفت: این نهاد با ورود به کارهای روی زمین مانده نسبت به سرانجام رساندن آن تلاش می کند و در هیچ زمینه ای ادعایی برای رقابت کردن ندارد.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم از راه اندازی دانشگاه های مختلف توسط جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: بالاترین شمار مراکز علمی کاربردی متعلق به جهاد دانشگاهی است و همه واحدها در کشور یک یا چند مرکز علمی کاربردی دارند.
 وی با بیان اینکه جوان گرایی جهاد دانشگاهی قم ازمهم ترین شاخصه ی این نهاد انقلابی است، خاطرنشان کرد: جهاد با اتکا به نیروی جوان خود در تمام زمینه های مربوطه آماده خدمت رسانی به دولت است و متعلق به جبهه خاص سیاسی نیست.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/