کد خبر ۱۰۳۱۱۹ ۱۹۴ بازدید انتشار : ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۷
مدیر آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد/

نحوه بازگشایی مدارس قم در مهر ماه مشخص شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم پیش از هر صحبتی، موضوع نحوه برگزاری کلاس‌های آموزشی در سال تحصیلی جاری را مورد توجه قرار داد و در این خصوص اظهار داشت: اداره آموزش و پرورش ایده‌های خود را جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی در شرایط شیوع بیماری کرونا تهیه و ارائه کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)،  نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با موضوع «آغاز سال تحصیلی 1401_1400» پیش از ظهر امروز با حضور خبرنگاران در سالن آموزش خانه معلم قم برگزار شد.

در این نشست مدیرکل آموزش و پرورش استان قم پیش از هر صحبتی، موضوع نحوه برگزاری کلاس‌های آموزشی در سال تحصیلی جاری را مورد توجه قرار داد و در این خصوص اظهار داشت: اداره آموزش و پرورش ایده‌های خود را جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی در شرایط شیوع بیماری کرونا تهیه و ارائه کرده است؛ با این حال تصمیم گیرنده نهایی در این خصوص ستاد ملی مقابله با کرونا است.

حمیدرضا شیخ الاسلام با بیان این‌ که اولویت آموزش و پرورش سلامت دانش آموزان است؛ تصریح کرد: با توجه به وضعیت شیوع کرونا، در حال حاضر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بر این است که کلاس‌های آموزشی سال تحصیلی جدید در فضای مجازی آغاز شود.

وی افزود: شعار سال تحصیلی پیش رو، «استمرار آموزش و ارتقای کیفیت تضمین سلامت» است و زنگ شکوفه‌ها در تاریخ ۳۱ شهریور ماه به صورت مجازی از طریق صدا و سیما و سامانه آموزشی شاد نواخته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به نگرانی‌های پیرامون سلامتی دانش آموزان خاطرنشان کرد: دغدغه‌های خانواده‌ها برای ما اهمیت دارد و اداره آموزش و پرورش در این زمینه برای برای تمامی خانواده‌های نگران برنامه‌هایی را تدارک دیده است. چه کسانی که تمایل به حضور در کلاس را دارند و چه خانواده‌هایی که از حضور در مدارس واهمه دارند.

شیخ الاسلام در پاسخ به سوال مکرر خبرنگاران درباره اخذ شهریه برخی مدارس دولتی از دانش آموزان گفت: بودجه آموزش استان با مخارج مدارس استان همخوانی ندارد؛ با این حال به صورت مکرر به مدیران مدارس تذکر داده است که حق اخذ هرگونه مبلغی را از اولیای دانش آموزان ندارند.

وی با بیان این‌که اخذ هرگونه مبلغی در جهت برطرف کردن مشکلت مدارس، باید بر اساس اطلاع و تصمیم انجمن اولیای خود دانش آموزان باشد؛ خاطرنشان کرد: یک نکته‌ای را همه باید قبول کنند که با مشکلات و هزینه‌های سرسام آوری که امروز وجود اگر اولیای دانش آموزان به مدرسه کمک نکنند؛ مشکلات مدارس حل نمی‌شود و محیط آموزشی از کیفیت مطلوب خود برخوردار خواهد شد.

ثبت‌نام 109 درصدی دانش آموزان کلاس اولی در قم

در این نشست همچنین معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان قم با بیان این‌که مدارس سوم مهر به صورت رسمی بازگشایی می‌شوند؛ عنوان کرد: دوره پیش دبستانی برای دانش آموزان متولد 94/07/01 الی 95/07/01 به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مریم السادات پناهنده با بیان این‌ که ثبت نام در دوره پایه اول ابتدایی بیش از ظرفیت ثبت نام صورت گرفته است؛ خاطرنشان کرد: ثبت نام دانش آموزان در این مقطع تحصیلی 109 درصد است. پیش بینی دانش آموزان کلاس اول  ۲۸ هزار نفر بود که ۳۰ هزار ثبت نام داشتیم.

خانواده‌ها نگران محدودیت‌های فرزندانشان برای تحصیل نباشد

علیرضا یاری، معاون مقطع متوسطه آموزش و پرورش استان قم نیز با تاکید بر این‌ که خانواده‌ها فرزندانشان را در مدارس ثبت‌نام کنند؛ بیان داشت: دانش آموزانی که شرایط خاص جسمانی دارند نگران نباشند؛ چرا که ما به هر صورتی شده چه مجازی چه تلفیقی، شرایط را برای تحصیل آنان محیا می‌کنیم.

وی افزود: در حاضر برای تامین کتاب‌های درسی دانش‌آموزان مشکلی نداریم و به موقع کتاب‌های درسی را توزیع می‌کنیم.

نحوه دریافت کتاب‌های درسی

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش‌وپرورش استان قم نیز در خصوص نحوه توزیع کتاب‌های درسی در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: خانواده‎ها برای ثبت درخواست کتب درسی دانش آموزان، در ابتدا می‌بایست در سامانه https://www.irtextbook.com اقدام نمایند.

سهراب مقدمی در ادامه اظهارات خود از راه‌اندازی استودیوی تولید محتوای آموزشی در قم خبر داد و در این خصوص توضیح داد: خبر خوش برای خانواده‌ها و معلمان این که استان قم برای اولین بار در ایران، با هزینه تقریبا ده میلیاردی، استودیویی را برای تولید محتوای آموزشی فراهم کرده است که باعث می‌شود کیفیت محتوای تولیدی بسیار بالا برود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/