کد خبر ۱۰۳۱۶۴ ۱۰۲ بازدید انتشار : ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۶
همزمان با هفتم صفر؛

سوگواره مردمی «کریمِ غریب» همزمان با شهادت امام حسن برگزار می شود

همزمان با هفتمین روز ماه صفر و به روایتی شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام،سوگواره مردمی «کریمِ غریب» در قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از مهر، حجت‌الاسلام احمد قادری پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: بحمدالله در طول ماه محرم و صفر، مجالس زیاد و با عظمتی در رثای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام برگزار می‌شود؛ اما بر ما لازم است که نسبت به مجالس ویژه امام حسن مجتبی علیه السلام، اهتمام بیشتری داشته باشیم.

دبیر سوگواره مردمی «کریمِ غریب» با اشاره به حدیث شریف نبوی که فرمود: "اَلحَسَنُ و الحُسینُ عَلیهماالسلام امامان قاما اَو قَعَدا"، ادامه داد: همه امامان معصوم علیهم‌السلام از جهت امامت و عظمت در یک رتبه هستند؛ اما جایگاه امام مجتبی و ابی عبدالله الحسین علیهماالسلام، ویژه و خاص است.

وی افزود: بر اساس خط فکری رهبر عزیز انقلاب، ما معتقدیم که همه ائمّه‌ی ما جهاد می‌کردند؛ اعتقاد شیعه باید این باشد و تاریخ به این گویا است که ائمّه‌ی ما در دوران زندگیِ ۲۵۰ ساله‌شان، دائماً مشغول جهاد بودند و امام حسن مجتبی علیه السلام در این خطّ طولیِ ۲۵۰ ساله، یک نقش بسیار اساسی و برجسته‌ای دارد.

قادری با اشاره به فعالیت‌هایی که از ابتدای کرونا تا به حال در منطقه چهار قم صورت گرفته، گفت: اگرچه که محدودیت‌های بهداشتی، بسیاری از روضه‌های خانگی را تعطیل کرد؛ اما برگزاری مراسم‌های متعدد در فضای باز، از جمله اقدامات مثبتی بود که خیلی زود، در سراسر کشور، اجرایی شد.

دبیر سوگواره ادامه داد: سوگواره "کریمِ غریب" یک کار جهادی و مردمی است که همزمان با هفتم صفر سالروز شهادت کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در فضای باز منطقه بنیاد قم، برگزار می‌شود.

وی افزود: سخنران این مراسم، آیت الله حسینی قزوینی دامت برکاته و ذکر مصیبت توسط ذاکر با اخلاص اهل‌بیت علیهم السلام، حاج حسن برخورداری انجام خواهد گرفت.

حجت الاسلام قادری تصریح کرد: زیارت پرفیض امین الله و اجرای گروه سرود نوجوانان بسیجی انصارالحجه از دیگر برنامه‌های این سوگواره می‌باشد که با همکاری حوزه بسیج شهید بهشتی و پایگاه بسیج مسجد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برگزار می‌شود.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/