کد خبر ۱۰۳۲۱۳ ۹۴ بازدید انتشار : ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۷

۶۵ زندانی در قم به آغوش خانواده بازگشتند

رئیس کل دادگستری قم از آزادی ۶۵ نفر از زندانیان استان در قالب طرح ساماندهی زندانیان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین مظفری،رئیس کل دادگستری قم گفت:۶۵ نفر از زندانیان استان در قالب طرح ساماندهی زندانیان آزاد شدند.

او افزود:این افراد از جمله کسانی هستند که از طرف کارشناسان زندان معرفی شده اند و ثابت شده که آزادی آن‌ها آسیبی به امنیت جامعه وارد نمی‌کند.

مظفری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۵۰ نفر در قالب این طرح آزاد شده‌اند و هنوز گزارشی از ارتکاب مجدد جرم از سوی این افراد گزارش نشده است.

رئیس کل دادگستری قم با بیان این که اعمال مجازات زندان، آسیب‌های بسیاری را برای خانواده محکومان به همراه دارد، افزود: زندانیان با جرایم سبک و جرایم غیر امنیتی چنانچه حضور آن‌ها در جامعه آسیبی به همراه نداشته باشد ،می‌توانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

او با تاکید بر این که سارقان و مرتکبین جرایم خشن شامل این تخفیف‌ها و آزادی‌ها نمی‌شوند ،گفت: آزادی این افراد امنیت و آزادی سایر شهروندان جامعه را به مخاطره می‌اندازد.

مظفری با بیان این که ضوابط و برنامه‌های قانونی به صورت کامل در زندان‌های استان اجرا می‌شود، گفت: مشکل خاصی در زندان‌های استان وجود ندارد و با وجود کمبود امکانات اصول و مقررات در بهترین وضعیت در مورد زندانیان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام مظفری همچنین به موضوع واکسیناسیون زندانیان اشاره کرد و گفت: موارد ابتلا به کرونا در زندان کاملاً نادر بوده است و تمامی زندانیان طبق برنامه زمان بندی اعلامی وزارت بهداشت واکسینه می‌شوند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/