کد خبر ۱۰۳۲۱۸ ۹۴ بازدید انتشار : ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد؛

نقش موثر و مهم واکسیناسیون در حفظ و ارتقاء سلامت جامعه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه واکسیناسیون نقش موثر و مهمی در حفظ و ارتقاء سلامت جامعه دارد، گفت: انتظار داریم با ترویج فرهنگ واکسیناسیون، درگیر موج های بعدی نشویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرنگار مهر، محمدرضا قدیر صبح چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان با بیان اینکه واکسیناسیون نقش مؤثر و مهمی در حفظ و ارتقا سلامت جامعه دارد، گفت: انتظار داریم با ترویج فرهنگ واکسیناسیون، درگیر موج‌های بعدی نشویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه سیر ابتلاء به بیماری در استان قم نزولی شده است، گفت: در حال حاضر ۸۱۲ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۲۳۶ نفر از آنها وخیم است.

وی با تاکید بر اینکه همچنان مردم باید با رعایت بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی، یاری گر مدافعان سلامت و کادر درمان باشند، ادامه داد: تسریع واکسیناسیون گروه‌های هدف در استان قم، آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونایی را روزبه‌روز کمتر خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در حال حاضر ۳۹۸ هزار و ۳۲۳ نفر در استان قم، دوز اول و ۱۸۳ هزار و ۶۱۶ نفر دوز دوم و در مجموع ۵۸۱ هزار و ۹۳۹ نفر در قم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود: متولدین ۱۳۷۰ و قبل از آن نیز می‌توانند در قم واکسن تزریق کنند.

وی با بیان اینکه ۱۸ مرکز تجمیعی تزریق واکسیناسیون در استان در حال خدمت رسانی به همشهریان هستند، اما متأسفانه استقبال در حد انتظار نیست، ادامه داد: ۴۰ درصد از مردم استان واکسینه شدند اما انتظار داریم با ترویج فرهنگ واکسیناسیون این درصد را افزایش دهیم.

قدیر در پایان گفت: خوشبختانه بعد از واکسیناسیون کادر درمان، شاهد کاهش چشمگیر ابتلاء به بیماری در این گروه هدف بوده‌ایم.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/