کد خبر ۱۰۳۳۵۸ ۱۹۴ بازدید انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۸
معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم خبر داد:

واکسیناسیون در قم، شبانه روزی می‌شود

سلیمان‌پور با بیان این که ۱۸ مرکز واکسیناسیون در قم وجود دارد؛ افزود: باید کاری کنیم که مردم شب‌ها به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و مراکز واکسیناسیون که مراجعه کننده کمتری دارند را به مراکز شبانه روزی تبدیل کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم صبح امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قم اظهار داشت: روند واکسیناسیون گروه سنی بالای ۱۸ سال در استان قم بدون محدودیت سنی انجام می‌شود و هدف ما این است که واکسیناسیون برای تمامی شهروندان صورت پذیرد.

بیژن سلیمان‌پور با بیان این که آمارها نشان می‌دهد که سیر بیماری کرونا در استان قم رو به کاهش است؛ تصریح کرد: با این حال همچنان از شهروندان انتظار می‌رود رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در اولویت کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون عمومی برای از بین بردن بیماری کرونا خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی همه افراد نسبت به رعایت حقوق یکدیگر مسئول هستند و واکسن نزدن در این شرایط، هنجار شکنی محسوب می‌شود.

معاون استانداری قم واکسیناسیون را مسئولیت اجتماعی مهم عنوان و سپس تاکید کرد: هر فردی اقدام به واکسن زدن می‌کند؛ علاوه بر حفظ سلامت خود و خانواده‌اش، کمک شایانی نیز به امنیت روانی جامعه می‌کند.

سلیمان‌پور با اشاره به اقدامات شنیع تعداد محدودی از افراد در راستای «واکسن هراسی» گفت: متاسفانه بخشی از شهروندان تحت تاثیر برخی شبهه‌ها از واکسن زدن خودداری می‌کنند که در این رابطه ضروری است مراجع انتظامی و قضایی، برخورد قانونی لازم را با کسانی که علیه واکسیناسیون فعالیت می‌کنند انجام دهند.

وی در ادامه آمارهای جهانی در رابطه با تاثیر به سزای واکسیناسیون پیرامون کنترل بیماری کرونا را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: کاهش چشمگیر میزان فوتی‌های بیماری کرونا نیز حکایت از آن دارد که این مساله در کشور ما نیز صدق می‌کند.

معاون استانداری قم با بیان این که ۱۸ مرکز واکسیناسیون در قم وجود دارد؛ افزود: باید کاری کنیم که مردم شب‌ها به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و مراکز واکسیناسیون که مراجعه کننده کمتری دارند را به مراکز شبانه روزی تبدیل کرد.

سلیمان‌پور با بیان این که با گسترش واکسیناسیون در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، وضعیت جامعه به شرایط قبل بازخواهد گشت؛ اظهار داشت: فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها در حال حاضر به شکل غیرحضوری است ولی پس از رسیدن واکسیناسیون به حد لازم،  بستر و زمینه برای بازگشایی حضوری این مراکز نیز فراهم خواهد شد.

وی پیرامون مراسم اربعین امام حسین (ع) تصریح کرد: می‌بایست نهایت تلاش برای انجام این سفر معنوی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صورت گیرد.

معاون استانداری قم با بیان این که از زائرین مراسم اربعین حسینی، هنگام بازگشت به کشور نیز به صورت رایگان تست پی‌سی‌آر گرفته می‌شود؛ خاطرنشان کرد: تدابیر لازم برای انجام سریع تست‌های پی‌سی‌آر از زائران اربعین استان در دستور کار قرار گیرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/