کد خبر ۱۰۳۷۲۷ ۱۳۰ بازدید انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۲
رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم:

انجام تست pcr دو بار در هفته برای دانش آموزانی که واکسن نزنند

محمودی گفت:در صورت بازگشایی مدارس تست pcr دو بار در هفته برای دانش آموزانی که واکسن نزنند الزامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر باقر محمودی ،رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم با اشاره به مواهب و غیرقابل جایگزین بودن آموزش حضوری دانش آموزان و همچنین قطع زنجیره کرونا بر تسریع در روند واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در استان تاکید کرد.

او با بیان این که طرح تسریع روند واکسیناسیون دانش آموزان از ۱۵ مهرماه در قم هم زمان با سراسر کشور آغاز شده است، افزود: تاکنون حدود ۲۲ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال یا به عبارتی بیش از ۲۷ هزار نفر از این جامعه هدف در استان قم دز اول واکسن سینوفارم را دریافت کرده اند.

محمودی با تأکید بر ضرورت ثبت نام دانش آموزان در سامانه  سلامت به نشانی اینترنتی salamat.gov.ir  اظهار کرد: دانش آموزان با والدین خود می‌توانند به یکی از ۱۸ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان قم مراجعه و واکسن کرونا دریافت کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم تاکید کرد: در صورت بازگشایی مدارس به صورت حضوری، انجام تست pcr به صورت دو بار در هفته در بخش خصوصی که مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی قم  است، برای دانش آموزانی که واکسن دریافت نکرده اند، الزامی خواهد بود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/