کد خبر ۱۰۳۷۴۹ ۴۱۱ بازدید انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۵
به دنبال انتشار روایت یک دگردیسی از دولت خاتمی تا دولت رئیسی در قم

جوابیه حزب مؤتلفه اسلامی استان قم نسبت به یک گزارش قم نا

به دنبال انتشار گزارش تحلیلی پایگاه اطلاع‌رسانی قم‌نا با عنوان "روایت یک دگردیسی از دولت خاتمی تا دولت رئیسی در قم" حزب مؤتلفه اسلامی استان قم در جوابیه‌ای نسبت به موضوعات مطرح شده در این گزارش پاسخی را ارسال نموده است که به شرح ذیل می‌باشد:

به دنبال انتشار گزارش تحلیلی پایگاه اطلاع‌رسانی قم‌نا با عنوان "روایت یک دگردیسی از دولت خاتمی تا دولت رئیسی در قم" حزب مؤتلفه اسلامی استان قم در جوابیه‌ای نسبت به موضوعات مطرح شده در این گزارش پاسخی را ارسال نموده است که به شرح ذیل می‌باشد:

 

 باسمه تعالی

نظر به غیرواقعی بودن مباحث مطرح شده در خصوص حزب مؤتلفه اسلامی استان قم و مسئولین آن در گزارش سایت خبرقم(قم‌نا) نکاتی را به اطلاع مخاطبین محترم و مردم شریف قم می‌رسانیم:

 1- ضمن تکذیب ادعای تلاش مؤتلفه قم برای استاندار شدن فرد مذکور در آن گزارش، با احترام اعلام می‌دارد که اختلاف دیدگاه جدی در رفتار سیاسی  با  ایشان وجود داشته و ما ایشان را فاقد صلاحیت‌های لازم برای تصدی پست استانداری قم در دولت انقلابی می‌دانیم  و همان‌طور که هفته‌های گذشته در برخی از رسانه‌ها نیز مطرح شد، پس از بررسی و مشورت با صاحب نظران و تعدادی از تشکل‌های سیاسی و احزاب انقلابی استان قم آقایان: محمدتقی شاه‌چراغی، محمدرضا تویسرکانی، مسعود معینی پور، سیدحسن رضوی و دکتر اسماعیل زارعی کوشا به عنوان گزینه‌های مطلوب تصدی استانداری قم از سوی مؤتلفه اسلامی قم به مبادی ذی‌صلاح پیشنهاد شده است.

 2- در گزارش فوق‌الذکر سخن از مثلثی به میان آورده شده که از اساس کذب بوده و مصداق بارز افترا است. چنین ائتلافی آنهم برای استاندار شدن شخصی که زاویه معنا داری با افراد ذکر شده، از جهات مختلف  دارد، متصور نیست. با اندکی جستجو در مواضع، مصاحبه‌ها و یادداشت‌های فراوان حجت‌الاسلام ذاکری به ویژه در خصوص فتنه ٨٨، که در رسانه‌ها، نشریه شما و وبلاگ شخصی ایشان قابل رصد و مشاهده است، روشن خواهد شد که مثلث و مربع‌سازی نویسنده محترم سایت قم‌نا، هندسه‌ای بدون وجود خارجی است. هرچند رصد فعالیت‌ها و حشر و نشرهای گزینه خودجدی پندار استانداری قم در حداقل ٥ سال اخیر نشان می‌دهد نامبرده  در ارتباط نزدیک با برخی از بزرگان شورای هماهنگی اصولگرایان قم بوده که حضور فعال ایشان در مراسمات مسجد چهارمردان در همین راستا ارزیابی می‌شود و همچنین اختلافات شخصی و مالی وی با مجموعه طلوع مهر بر مطلعین پوشیده نیست. پس اساساً تلاشی برای ایشان متصور نبوده و اَشکال هندسیِ یاد شده، به نوعی تحریف آشکار  وقایع سیاسی کنونی قم و تحلیلی ذوزنقه‌ای محسوب می‌شود.

 3- حجت‌الاسلام ذاکری با توصیه مرحوم حضرت آیت‌الله مؤمن(طاب‌ثراه) و پس از گذشت یکسال از روی کار آمدن دولت آقای روحانی، مسئولیت مدیرکلی سیاسی استانداری قم را عهده‌دار شدند، که از همان ابتدای مسئولیت با مواضع انقلابی و بکارگیری عناصر پاکدست و بسیجی، در رویارویی با زیاده‌خواهی عناصر غیرانقلابی و برخی از اصلاح‌طلبان قرار گرفتند و این امر باعث شد که نهایتاً با دستور مستقیم اسحاق جهانگیری، توسط استاندار وقت عزل شوند که سایت قم‌نا هم در گزارشی به آن پرداخته بود، اما متأسفانه نویسنده محترم قم‌نا در گزارش اخیر، این یکسال از دولت اول روحانی را به همراهی با ۸ سال دولت ایشان و نوعی فرصت‌طلبی تعبیر کرده‌اند که جای تعجب دارد! از طرفی ایشان را جوانِ بیش‌فعال این روزهای رسانه  و تهران عنوان می‌کنند  که با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، این تلاش مضاعف، به نوعی سیّئه تلقی شده است ولیکن ارتباطات گسترده ایشان چه در قم و چه در سطح ملی از این طلبه جوان انقلابی، چهره‌ای تأثیرگذار ساخته که شاید این امر به مزاق برخی خوش نیاید.

 4- مؤتلفه اسلامی در قم یکی از اولین تشکل‌های رسمی انقلابی است که با تأسیس دفتر در اوائل دهه ٧٠ به فعالیت پرداخته و در سالیان متمادی با حضور فعال در عرصه سیاسی قم و ارتباط تنگاتنگ با مراجع عظام تقلید (حفظهم‌ الله تعالی) و بزرگان جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم، توانسته به یکی از تاثیرگذارترین تشکل‌های سیاسی قم تبدیل شود به گونه‌ای که هم اکنون نیز  موثرین جریانات سیاسی در قم یا عضو مؤتلفه هستند یا به عنوان طرفدار در جلسات مؤتلفه حضوری فعال داشته‌اند ولیکن در گزارش قم‌نا از مؤتلفه به عنوان یک حزب چندنفره یاد شده است که این مطلب نیز با حقیقیت تطبیق ندارد. مؤتلفه بی‌تردید پرعضوترین تشکل سیاسی مجوزدار در قم است که طی ٢٥ سال اخیر توانسته نسبت به کادرسازی نیروهای مؤمن و جوانان انقلابی اقدامات مؤثری داشته باشد.

از مرحوم حاج محمد عرب، حجت‌الاسلام والمسلمین شهید خرسند، حاج علی آقامحمدی، حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالفضل اربابی، حاج عباس ستاریان، حاج غلامرضا اخوان، حاج حسن یزدان‌پناه، حاج حسین خلج، حجت‌الاسلام والمسلمین بای و… می‌توان به عنوان بخش کوچکی از اعضای چندصد نفره مؤتلفه قم یاد کرد.

5- «جبهه پیروان خط امام و رهبری» که با دبیرکلی مرحوم عسگراولادی در آغاز دهه هشتاد تشکیل گردید در قم نیز مانند کل کشور شکل گرفت و مؤتلفه نیز یکی از ۱٧ تشکل عضو این «جبهه» بود که در انتخابات سال ١٣٨٨ حجت‌الاسلام ذاکری رئیس ستاد انتخابات جبهه در حمایت از محمود احمدی‌نژاد در قم بود و همایش بزرگ نیروهای انقلابی قم در ورزشگاه حیدریان که در آن مقطع از حساسیت بالایی برخوردار بود با مسئولیت مؤتلفه قم برگزار گردید. بیان این نکته نیز ضروری است که «جبهه پیروان خط امام و رهبری» با «مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری قم» دو تشکیلات مجزا هستند که به سبب تشابه اسمی و یکی بودن دبیران آنها در مقاطعی، باعث اشتباه برخی فعالان رسانه‌ای قم شده است. بر همین اساس متأسفانه در گزارش تحلیلی منتشر شده، «حزب مؤتلفه» با «مجمع پیروان امام و رهبری»، یکسان و هماهنگ انگاشته شده است در صورتی که مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری قم همانگونه که در اساسنامه و مرامنامه‌اش ذکر شده است، یک تشکل سیاسی مستقل است که نسبتی با احزاب دیگر ندارد. علاوه بر اینکه مرحوم آقای عرب دبیر فقید حزب مؤتلفه استان قم از بدو تأسیس «شورای هماهنگی اصولگرایان قم» با حضور در آن شورا دیگر عملا در جلسات جبهه پیروان خط امام و رهبری قم شرکت نمی‌کردند و با اینکه تشکل‌هایی از جبهه پیروان خط امام و رهبری قم خارج شده بودند اما تا سالهای بعد، جلسات جبهه  تشکیل می‌شد که این اتفاقات هیچ‌گونه ارتباطی با حزب مؤتلفه نداشته است.

 6- رفتار سیاسی مرحوم آقای عرب که از رجال شناخته شده سیاسی و انقلابی کشور بودند همواره در خط اصیل انقلاب و ولایت فقیه بود و در این راه هیچ‌گونه ملاحظه‌ای با احدی نداشتند، لذا همانطور که در مقطعی با حضور در جلسات شورای هماهنگی اصولگرایان قم، خط سیاسی خود و مؤتلفه را روشن کردند، در انتخابات گذشته مجلس و پس از اینکه توصیه‌های ایشان بر اصلاح روند شورای هماهنگی اصولگرایان مؤثر واقع نشد، با اعلام خروج از این شورا و نقد جدی بر حضور آقای علیرضا زاکانی در انتخابات قم، اقدام به تشکیل «جبهه ائتلاف بزرگ نیروهای انقلاب اسلامی استان قم» نمودند و حمایت از حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور استاندار خدوم و انقلابی اسبق قم در کنار حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور توسط مؤتلفه، در همین راستا بوده و زمان نشان داد که آن پیر انقلابی درست تشخیص داده بود و  تا لحظات آخر عمر بابرکتشان در جهت حضور جوانان انقلابی در عرصه‌های مختلف تلاش نمودند.

لذا هم‌راستایی ایشان و مؤتلفه قم با اصلاحات که در قسمت‌هایی از متن منتشره آمده بود نیز تهمتی بزرگ و اجحاف در حق این پیرمجاهد و مبارز انقلابی تلقی می‌شود.

امید است که رسانه‌ها به ویژه برادران انقلابی ما در رسانه قم‌نا در انتشار اطلاعات مربوط به افراد و گروه‌های سیاسی، با دقت و صحت‌سنجی اخبار و تحلیل‌ها و رعایت تقوا نسبت به انتشار آن اقدام نمایند.

                                                                              حزب مؤتلفه اسلامی استان قم