کد خبر ۱۰۳۸۱۹ ۸۸ بازدید انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۲

هیچ برنامه‌ای برای خرید خدمت سربازی وجود ندارد

ولی ترابی با تقدیر از تلاش اصحاب رسانه در انعکاس اخبار ناجا به ویژه اخبار سازمان وظیفه عمومی بیان کرد: رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری‌ها در پوشش قوانین و دستوالعمل‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا همواره در کنار ما بوده و هستند تا امر اطلاع‌رسانی به مردم به بهترین شکل انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس، ولی ترابی با تقدیر از تلاش اصحاب رسانه در انعکاس اخبار ناجا به ویژه اخبار سازمان وظیفه عمومی بیان کرد: رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری‌ها در پوشش قوانین و دستوالعمل‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا همواره در کنار ما بوده و هستند تا امر اطلاع‌رسانی به مردم به بهترین شکل انجام شود.

وی اضافه کرد: قوانین و مقررات مختلف حوزه وظیفه عمومی ایجاب می‌کند تا امر اطلاع‌رسانی روزآمد به مردم با استفاده از ظرفیت رسانه‌های گوناگون پیگیری و دنبال شود، ضمن آنکه جوانان نیز باید با اطلاع کافی از این قوانین و مقررات نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خدمت وظیفه خود در زمان مقرر اقدام کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم، سازمان وظیفه عمومی ناجا را یک سازمانی خدماتی معرفی کرد و یادآور شد: خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های زیادی در راستای گسترش خدمات بوده‌ایم، بویژه آنکه سیاست کلی ناجا بر هوشمندسازی پلیس است و سازمان وظیفه عمومی هم از این قاعده مستثنا نیست.

ترابی تصریح کرد: تا چند سال قبل، شاهد مراجعه‌های زیادی به معاونت وظیفه عمومی بودیم که جلوه خوبی هم نداشت، اما خوشبختانه بر اساس سیاست هوشمندسازی پلیس، این امور هم به سمت پیشرفت گام برداشت تا  خدمات به سهولت به مردم عرضه شود.

وی با بیان اینکه خدمات هوشمند پلیس باید با استفاده از رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشمولان وظیفه عمومی بدون مراجعه به این معاونت می‌توانند درخواست خود را برای اعزام در مراکز پلیس +۱۰ ثبت کنند تا حدود یک هفته تا ده روز قبل از اعزام، اطلاع‌رسانی محل خدمت نیز به آنان انجام شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم در این باره اضافه کرد: در شرایط فعلی فقط در روز اعزام مشمولان به دوره وظیفه عمومی شاهد حضور آنان در محل معاونت وظیفه عمومی استان هستیم.

وی به شیوع کرونا و تغییر شرایط اشاره کرد و گفت: در این شرایط، تمام اعزام‌ها بر اساس رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود و این امر به صورت روزانه مستندسازی می‌شود.

ترابی در ادامه اظهار کرد: اصحاب رسانه می‌توانند در روز اعزام مشمولان از نزدیک به مستندسازی بپردازند، به ویژه آنکه در این روز تست کرونا نیز از مشمولان گرفته می‌شود و افراد مبتلای احتمالی به کرونا به خدمت اعزام نمی‌شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم به کاهش دوره آموزشی وظیفه عمومی در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اخذ معافیت تحصیلی دانشجویان برای دوره وظیفه عمومی هم به صورت هوشمند درآمده است، ضمن آنکه هوشمندسازی همین امر برای دانش آموزان و طلاب هم در دستور کار است.

وی با اشاره به برگزاری کمیسیون‌های پزشکی در معاونت وظیفه عمومی ناجا قم افزود: زمان رسیدگی برای این پرونده‌ها به حداقل رسیده است و عملا پرونده در نوبت مشاهده نمی‌شود.

ترابی تصریح کرد: جوانان و مشمولان بدانند که سازمان وظیفه عمومی برنامه‌ای برای خرید خدمت ندارد و از این‌رو لازم است تا این افراد با اطلاع کافی از مقررات و قوانین وظیفه عمومی از طریق پایگاه اینترنتی www.epolice.ir و یا استفاده از مشاوره تلفنی ۰۹۶۴۸۰، نسبت به تعیین تکیلف وضعیت سربازی خود اقدام کنند.

وی در پایان سخنان خود سیاست اصلی ناجا را تشویق حضور بانشاط جوانان در دوره وظیفه عمومی عنوان کرد و گفت: افزایش حقوق دوره سربازی و امکان خدمت در محل زندگی از جمله این تشویق‌هاست.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/