کد خبر ۱۰۳۸۲۷ ۲۱۲ بازدید انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۸
استاندار قم:

38 واحد تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل به مدار تولید باز خواهد گشت

استاندار قم جلوگیری از تعطیل‌شدن واحدهای تولیدی را از مهم‌ترین اهداف اقتصادی استان برشمرد و گفت: با تلاش‌های انجام‌شده در سال جاری، 38 واحد تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل استان به مدار تولید بازخواهند گشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم، بهرام سرمست ظهر امروز در حاشیه برنامه‌ سه‌شنبه‌های اقتصادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در چند سال اخیر و باوجود همه تحریم‌ها و مشکلات داخلی هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشده است.

وی بابیان اینکه سطح اشتغال استان باید حفظ شود، افزود: نرخ بیکاری کاهش‌یافته و به‌سمت تک‌ رقمی‌شدن برود و ظرفیت‌های تولیدی استان باید شناسایی و معرفی شود.

استاندار قم بیان کرد: حمایت از تولید داخلی چه در سطح استانی و یا ملی ضروری است و تمامی دستگاه‌های استان قم باید از تولیدات داخلی حمایت کنند.

سرمست جلوگیری از تعطیل‌شدن واحدهای تولیدی و تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری را از مهم‌ترین اهداف اقتصادی استان برشمرد و عنوان کرد: در استان قم واحد تولیدی تعطیل نداریم و حتی برخی واحدهای راکد صنعتی، شناسایی و به مدار تولید بازگشتند.

وی گفت: تشویق کارآفرینان دارای ابتکار و خلاقیت در دستور کار است، با تلاش‌های انجام‌شده در سال جاری، 38 واحد تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل استان به مدار تولید بازخواهند گشت.

استاندار قم با اشاره به اهداف برنامه سه‌شنبه‌های اقتصادی افزود: مشکلات تولیدکنندگان در این برنامه از نزدیک رصد می‌شود تا بتوان گره‌گشایی از این مشکلات را دنبال کرد، در این برنامه هفتگی در کنار احیاء واحدهای راکد، افتتاح واحدهای جدید و توسعه واحدهای موجود نیز پیگیری می‌شود.

سرمست بابیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی استان موظف به حمایت از واحدهای تولیدی است، گفت: شناسایی ظرفیت‌های تولیدی استان و شناسانده شدن این ظرفیت‌ها مورد تأکید است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان در امر حمایت ملی از محصولات تولیدشده در قم پیگیری‌های لازم را دنبال کنند، هدف اصلی این است که واحدهای تولیدی تعطیل نشوند و در کنار آن و براساس شناسایی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل، احیای این واحدها هم در دستور کار باشد.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/