کد خبر ۱۰۳۸۳۳ ۹۰ بازدید انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۶

تسهیلات و مشوق‌های حمایتی برای صنعت لوازم‌ خانگی در نظر گرفته می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در کنار اولویت تأمین مالی تسهیلات و مشوق‌های حمایتی برای صنعت لوازم‌ خانگی در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمود سیجانی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و بازدید از واحد‌های صنعتی شکوهیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از کالاهای اولویت‌دار استان که برای جذب سرمایه‌گذاری و توسعه و حمایت از واحدهای موجود موردتوجه است صنعت لوازم‌ خانگی است.

وی افزود: به دنبال صنایع و تولیداتی هستیم که مصرف آب پایین و ارزش‌ افزوده و ایجاد اشتغال بیشتر داشته باشد و همچنین آلاینده‌های زیست‌ محیطی آن حداقل باشد و لوازم‌ خانگی از جمله صنایع با این ویژگی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: در سه سال اخیر هدف‌گذاری کردیم و از واحدهای بزرگ کشور در قم مستقر هستند و تولیدات آن‌ها به تأمین نیاز داخل کمک می‌کند و همچنین سبب موتور محرک قطعه‌سازی می‌شود.
سیجانی تصریح کرد: قطعات برقی و الکتروموتورها که در گذشته وارد می‌شد توسط واحدهای کشورمان تولید می‌شود، صنعت لوازم‌ خانگی سال گذشته 55 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی داشت.

وی با تأکید براینکه از صنعت لوازم‌ خانگی استان با جدیت حمایت می‌کنیم افزود: استان قم در زمینهٔ میز ساخت داخل این صنعت استان دوم کشور است و سه کالا هدف‌گذاری شد و در زمینهٔ تولید ماشین لباسشویی در کشور رتبه سوم هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم خاطرنشان کرد: در کنار اولویت تأمین مالی تسهیلات و مشوق‌های حمایتی برای صنعت لوازم‌ خانگی مدنظر است، برنامه ما پس از تأمین نیاز داخل در زمینهٔ صادرات آن است و به جدیت این موضوع پیگیری می‌شود.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/