کد خبر ۱۰۳۸۵۵ ۱۱۴ بازدید انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۲
حجت‌الاسلام والمسلمین گنجی:

جریان سقیفه در چهره داعش نمود دارد

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه امروز جریان سقیفه در چهره وهابیت و داعش نمود دارد، گفت: ما باید تلاش کنیم تا جریان سقیفه بنی ساعده نتواند در دنیای امروز یک کربلای دیگری را رقم بزند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین گنجی سه شنبه شب در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) در مورد بعد از رحلت خود اخباری را به مردم منتقل کردند، اظهار کرد: یکی از این خبرها بر اساس آیه ۱۴۴ سوره مبارکه آل عمران این است که اگر جامعه اسلامی از راه خداوند متعال دور شود هیچ آسیب و ضرری به او نمی‌رسد.

وی با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه مائده اضافه کرد: خداوند متعال در این سوره خبر می‌دهد که بسیاری از مردم از دین برمی‌گردند و در این صورت گروهی آفریده می‌شوند که مدافع حریم ولایت و مهدویت خواهند بود. خداوند آنان را دوست دارد و آنان نیز خداوند را دوست دارند، در برابر اهل ایمان تواضع دارند و مقابل کافران سربلند و شکست‌ناپذیرند و در راه خداوند متعال با نفس عماره و غیره عماره مبارزه می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بر اساس روایات، حضرت سلمان در کنار پیامبر اسلام(ص) نشسته بود که پیامبر دست روی دوش او می‌گذارند و می‌فرمایند در سوره مائده به ایرانی‌ها اشاره شده است؛ این موضوع نشان می‌دهد که ایرانی‌ها ولایت‌مدار هستند و در مسیر مهدویت حرکت می‌کنند.

وی اولین شهید ولایت را حضرت محسن(ع) دانست و گفت: حضرت زهرا(س) دومین شهید ولایت بودند که در مسیر ولایت امیرالمؤمنین(ع) به شهادت رسیدند.

گنجی با تاکید بر اینکه امروز جریان سقیفه در چهره وهابیت و داعش نمود دارد، گفت: ما باید تلاش کنیم تا جریان سقیفه بنی ساعده نتواند در دنیای امروز یک کربلای دیگری را رقم بزند.

وی با بیان اینکه جبهه‌های حق و باطل همیشه وجود خواهند داشت، تصریح کرد: با وجود همه تلاش‌ها دشمن نتوانسته جنایاتی که در کربلا رخ داده است را از کسی پنهان کند و هیچگاه حبهه حق از بین نخواهد رفت.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/