کد خبر ۱۰۵۳۰۳ ۱۷۰ بازدید انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۵

تلاش اعضای هیأت علمی دانشگاه قم برای رفع مشکلات صنایع

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید فراهانی فرد امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه قم برگزار شد، با معرفی کردن دانشگاه قم به عنوان دانشگاه معین، اظهار کرد: اصلی ترین و عمده ترین کار در ستاد پژوهش استان، معطوف به دبیران ستاد است؛ امسال، دبیر جشنواره دانش آموزی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، دبیر فن بازار رئیس پارک علم و فناوری و دبیر کمیته علمی مدیر پژوهش دانشگاه قم خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید فراهانی فرد امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه قم برگزار شد، با معرفی کردن دانشگاه قم به عنوان دانشگاه معین، اظهار کرد: اصلی ترین و عمده ترین کار در ستاد پژوهش استان، معطوف به دبیران ستاد است؛ امسال، دبیر جشنواره دانش آموزی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، دبیر فن بازار رئیس پارک علم و فناوری و دبیر کمیته علمی مدیر پژوهش دانشگاه قم خواهد بود.

وی با بیان اینکه معاونان پژوهشی از دانشگاه‌های مختلفی برای برنامه‌های هفته پژوهش دعوت شده اند، گفت: برای رسیدن به معیارهای انتخاب پژوهشگر و فناور برتر، به اجماع رسیده ایم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم یکی از اهداف و سیاست‌های برگزاری هفته پژوهش در استان قم را کسب جایگاه پژوهشی مطلوب در سطح ‌کشور دانست و گفت: شعار امسال هفته پژوهش، حمایت از تولید است و ما در رابطه با کارهای تجربی و ارتباط با صنعت، قدم های خوبی برداشته ایم.

وی به موفقیت های کسب شده در دانشگاه قم و صنعت استان اشاره کرد و اقدامات انجام شده در حوزه صنعت را مطلوب ارزیابی کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم فرصت مطالعاتیِ صنعت را زمانی ارزشمند ارزیابی کرد و افزود: اتفاق بسیار خوبی است که در این فرصت مطالعاتی، تعدادی از اعضای هیات علمی، به مدت ۶ ماه به صنایع می‌روند، در آنجا مستقر می‌شوند و مشکلات صنعت را حل می‌کنند.

وی در پایان با مثبت خواندن ارتباط دانشگا‌ه‌ها و بخش‌های صنعتی کشور، رتبه استان قم در دو جبهه مقالات و حل مشکلات را مطلوب دانست و گفت: مرکز رشد دانشگاه قم دارای رتبه سوم یا چهارم در سطح کشور است و این باعث افتخار است که بتوانیم جوانان را در راستای حل مشکلات استان و توسعه پژوهش و فناوری تشویق کنیم.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/