کد خبر ۱۰۵۳۲۰ ۱۵۱ بازدید انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۶

فراخوان همایش ملی حکمرانی اسلامی در قم اعلام شد

فراخوان مقاله‌های همایش ملی حکمرانی اسلامی به همت گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در قم منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت‌الاسلام سیدکاظم سیدباقری مدیر گروه سیاست پژوهشکده نظام‌های اسلامی و دبیر علمی همایش در سخنانی اظهار داشت:‌ همایش ملی حکمرانی اسلامی به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اردیبهشت‌ماه سال 1401 در قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ماهیت و مؤلفه‌های حکمرانی اسلامی مباحثی مانند مبانی و مبادی، مؤلفه‌ها، تبارشناسی و روش‌شناسی، حکمرانی و نظام‌های معرفتی اسلام، حکمرانی و نظام سیاسی اسلام، حکمرانی و نظام اقتصادی اسلام و حکمرانی و نظام مدیریتی اسلام را از جمله محورهای فراخوان مقاله همایش است.

دبیر همایش ملی حکمرانی اسلامی ببیان کرد: حکمرانی و نظام اخلاقی اسلام حکمرانی و نظام حقوقی اسلام، حکمرانی و تجربه نظام جمهوری اسلامی، حکمرانی و کارآمدی در نظام جمهوری اسلامی، حکمرانی و ثبات سیاسی در جمهوری اسلامی، حکمرانی حزبی و جمهوری اسلامی، حکمرانی مردمی و جمهوری اسلامی، حکمرانی ولایی و جمهوری اسلامی، مقایسه تجربه حکمرانی در جمهوری اسلامی و کشورهای دیگر و حکمرانی مجازی از دیگر محورهای این همایش است.

باقری گفت: مهلت ارسال چکیده مقاله‌ها تا پایان دی‌ماه و مهلت ارسال اصل مقاله‌ها نیز تا پایان بهمن سال‌ جاری تعیین شده است؛ همچنین زمان برگزاری همایش نیز برای اردیبهشت‌ماه سال 1401 برنامه‌ریزی شده است.

وی با دعوت از جامعه علمی کشور برای ارسال مقاله‌های خود به دبیرخانه همایش، افزود:‌ مقاله‌های دریافتی از سوی دبیرخانه همایش ارزیابی شده و مجموعه مقاله‌های منتخب نیز با حضور استادان و علما در روز برگزاری همایش رونمایی می‌شود.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای تماس با دبیرخانه همایش ضمن ارتباط با آدرس قم، بلوار پانزده خرداد، خیابان شهید میثمی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌اسلامی، گروه سیاست، می‌توانند با صندوق پستی alisafari@iict.ac.ir مکاتبه و یا با 02537603571 داخلی 127 تماس بگیرند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/