کد خبر ۱۰۵۳۵۳ ۱۳۸ بازدید انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۵
با حضور مدیران رسانه ای برگزار شد؛

هم اندیشی استاندار قم با اصحاب رسانه برای حل مشکلات مردم

ضرورت توجه به مسائل فرهنگی تعدد طرح های عمرانی نیمه کاره کم توجهی به اسنادبالادستی در برنامه ریزی از مشکلاتی بود که در نشست صمیمی مدیران رسانه ها با استاندار قم مطرح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری مهر، عصر دوشنبه استاندار قم نشستی صمیمانه با مدیران رسانه‌های استان داشت و اصحاب رسانه به بیان مسائل مشکلات استان و کمی هم به مشکلات صنفی خبرنگاران اشاره کردند؛ بی توجهی به اسنادبالادستی، عدم پاسخگویی برخی مدیران، نبود راهبرد و چشم انداز مشخص برای توسعه شهر قم، طرح‌های عمرانی نیمه کار، تعدد مجموعه‌های فرهنگی در قم، معضلات اجتماعی و کم توجهی به سبک زندگی و موضوعات فرهنگی از مسائلی بود که در این دیدار مطرح شد.

سید محمدتقی شاهچراغی هم در این نشست به نقش رسانه‌ها در بهبود عملکرد مدیریتی استان اشاره کرد و افزود: کمک شما اصحاب رسانه می‌تواند همین پیگیری مشکلات و اطلاع رسانی در موضوعات مختلف باشد که حتماً هم پیگیری خواهد شد.

وی افزود: در مطالبه گری اصحاب رسانه، حد توقف قائل نیستیم، مگر اینکه حرمت کسی زیر سوال برود؛ یعنی تا حدی که حریم شخص یا مدیری شکسته نشود، نباید مطالبه گری را متوقف کرد، چون موضوع مخفی نداریم؛ مگر اینکه استثنا یا موضوعات خاص باشد؛ این هم که می‌گوئیم حرمت کسی شکسته نشود، دستور دین ماست و یک موضوع اخلاقی است و همه به آن آگاهی داریم.

استاندار قم در ادامه با اشاره به اینکه برای توسعه استان باید از هه ظرفیت‌ها استفاده کرد گفت: باید کارگروهای تخصصی رسانه با حضور سلایق و نگاه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی تشکیل شود تا از نقطه نظرات آنان در پیشبرد امور استان بهره مند شویم.

وی در ادامه با تاکید بر الزام مدیران به پاسخ گویی گفت: تیم رصد عملکرد مدیران استان را تشکیل دادیم و به نظر ما مدیر خوب، مدیری است که خوب پاسخ عملکرد خود را بدهد و البته به زودی گزارش تیم رصد عملکرد مدیران استان را ارائه خواهیم داد.

شاهچراغی با اشاره به روند طی شده در به امانت گرفتن واگن‌های مترو از تهران گفت: مشکلی در کار مترو قم ایجاد شده بود که با جلسه‌ای که بنده بعنوان استاندار قم با آقای زاکانی شهردار تهران داشتم، این موضوع حل شد؛ البته بر اساس ضوابط اداری، شهرداری تهران و شورای شهر تهران برای قرض دادن واگن‌های مترو به قم، درخواست وثیقه مالی داشتند که بنده به آقای زاکانی شهردار تهران گفتم ما در قم پول و وثیقه مالی نداریم تا به شما بدهیم و اگر شما امضا بنده را قبول دارید، حاضرم امضا کنم و بنده شخصاً تضمین این کار شوم که آقای زاکانی قبول کردند و به زودی تست گرم این واگن‌های مترو انجام خواهد شد تا این دستگاه‌ها هرچه زودتر و نهایتاً تا پایان امسال به نتیجه برسد.

وی در ادامه به موضوع تغییرات در مدیران استان اشاره و بر ضرورت کارآمدی و تعهد مدیران به خدمت تاکید کرد و گفت: ما طبیعتاً نگاه‌هایی داریم اما مبنای اصلی ما کارآمدی است؛ شاید انتخاب‌های ما انتخاب خوبی نباشد، اما محدودیت‌هایی هم در انتخاب‌های خودمان داریم از جمله اینکه فرد انتخاب شده باید مستخدم دولت و از درون دولت باشد و شناسه استخدامی داشته باشد و از این حرف‌هایی که معمولاً در حوزه دولتی‌ها و ساختارهای دولت هست، اما اصل اساسی برای بنده این است که آن فرد در مسیر نظام و انقلاب باشد.

استاندار قم تصریح کرد: البته کسی نمی‌تواند بگوید همه آن‌هایی که در دولت قبل مسئولیت داشتند این گونه نبودند و باید عوض شوند و تغییر کنند، چون با این نگاه، کسی در این مملکت باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: البته ممکن است ما در انتخاب مان بد عمل کنیم، یا آن موقع فکر می‌کردیم بهترین انتخاب را داشته‌ایم اما بعد که به این نتیجه برسیم که آن انتخاب، بهترین انتخاب نبوده، حتماً تجدید نظر خواهیم کرد؛ چون اساساً باور ما این است که نیامدیم مسئولیت را بپذیریم برای اینکه تا ابد مسئول باقی بمانیم، بلکه آمدیم کار کنیم و تلاش کنیم و توقعی که از ما می‌رود را برآورده کنیم و البته ظهور و بروز میدانی این کارها به زودی مشخص شود.

شاهچراغی با بیان اینکه مبنای اقدامات ما، موضوعش هویت قم است، گفت: وقتی می‌گوئیم هویت قم، یعنی همه ابعاد زندگی مردم را در بر بگیرد؛ هویت قم صرفاً حوزه دین و اخلاق و رفتار نیست، بلکه بحث معیشت مردم هست، بحث مبلمان شهری هست؛ بحث زندگی مردم و بیماری مردم و بسیاری از موضوعات دیگر هم هست.

استاندار قم با بیان اینکه امیدواریم به این حرف‌ها که می زنیم خودمان هم عمل کنیم، گفت: برای عمل کردن به این حرف‌ها، به کمک شما اصحاب رسانه احتیاج داریم؛ ما از نقد نگران نیستیم و معتقدیم نقد منصفانه و نقدی که به سرعت کار کمک کند، خوب است.

وی افزود: نسبت به ادارات هم در بعد رسانه‌ای تعیین تکلیف می‌کنیم تا حرمت اصحاب رسانه بیش از پیش حفظ شده و مدیران ملزم به پاسخ گویی به رسانه‌ها باشند؛ البته از آن طرف هم توقع از اصحاب رسانه وجود دارد که حرمت مدیر و اشخاص مختلف را نگاه دارید و البته حرمت نگاه داشتن هم به این معنا نیست که اگر کسی کار نکرد، چشم پوشی کنیم بلکه به معنای این است که در مسائل خارج از موضوع کار، حرمت شکنی نشود.

وی درباره آخرین وضعیت پروژه منوریل قم و همچنین سفر در آینده نزدیک رئیس جمهور رئیسی به قم پرسید، اظهار کرد: برخی از پروژه‌های شهری قم، دستاویزی برای زیر سوال بردن قم و مسئولان قم شده که البته قرار است در سفر رئیس جمهور به قم، مباحث مختلفی از جمله پروژه‌های نیمه تمام شهری و استانی قم مطرح و درباره آن تصمیم گیری شود.

شاهچراغی اضافه کرد: منوریل قم ملاحظاتی دارد که باید بخشی به آن اضافه شده و با یک نگاه جدید این پروژه را پیش برد؛ ساز و کارهای رفع مشکلات آن فراهم شده و کار به جاهایی رسیده و باید جلوتر برویم؛ البته برخی انتظار دارند که در سفر رئیس جمهور به قم پروژه منوریل قم تعیین تکلیف شود که البته به احتمال زیاد این اتفاق نمی‌افتد؛ طرحی در خصوص منوریل در دوره استانداری آقای سرمست مطرح شده که ما هم همان طرح را دنبال کرده و می‌کنیم تا به نتیجه برسیم.

وی در مورد آخرین وضعیت طرح اختصاص ۵۶۰ هکتار از اراضی شهرک پردیسان قم برای مسکن اولی‌های استان قم، گفت: طرح جدید پردیسان مشکلات خاصی دارد که در سال‌های گذشته بسیاری از این مشکلات رفع شده اما همچنان برخی از مسائل آن وجود دارد؛ بنا شد برای طرح جدید پیویست فرهنگی و آموزشی داشته باشد که ما آن را دنبال خواهیم کرد.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/