کد خبر ۱۰۶۶۲۹ ۱۶۳ بازدید انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۳

امام جمعه قم همراه مدیران استانی در مساجد حضور می‌یابد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در نشستی که به منظور پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم که این جلسات هر چه بهتر و بیشتر بتواند به ارتقای فرهنگ و دیگر ابعاد شهر مقدس قم کمک کند.

وی بر لزوم تداوم نشست‌هایی با حضور خبرنگاران گفت: یکی از درخواست های خبرنگاران که مطرح شده حضور این جانب در بین اقشار مردم بود که این حضور با روش های مختلف می تواند تحقق پیدا کند اگرچه که در بین مردم حضور داشته‌ایم اما خبرنگار و عکاس نبوده و اطلاع رسانی صورت نمی‌گرفته است اما این حضور بیشتر هم می‌شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه تشکیل شورای رسانه ای در کنار شورای فرهنگ عمومی هم پیشنهاد اصحاب رسانه بود که اداره کل ارشاد باید ساز و کارش را درست کند، افزود: بحث حمایت از ایجاد جاذبه‌های غیرمذهبی در قم برای اشتغال و جذب گردشگر بیشتر به شهرداری و میراث فرهنگی مربوط می شود و انشاء الله به آنها ابلاغ می شود و خود ما هم تأکید خواهیم داشت.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه تور حرم شناسی هم برای خبرنگاران و اصحاب رسانه برنامه ریزی شده است، افزود: در رابطه با حضور بیشتر در میان مردم جلساتی تشکیل شده تا به صورت منظم در مساجد سطح شهر حضور پیدا کنیم و این حضور باید یک حضور جامع باشد و با هماهنگی آموزش و پرورش و ارشاد و دیگر نهادها دنبال شود.

وی با تاکید بر تسهیل در روند جذب خادمان افتخاری حوزه رسانه در حرم مطهر، که ساز و کار آن در حال بررسی است، گفت: اصحاب رسانه اگر انتقاد و پیشنهادی نسبت به دیگر ارگان های شهر مقدس قم داشته باشند می‌توانند به ما منتقل کنند و ما این پیشنهادات را به آنها منتقل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قم افزود: نسبت به پوشش منظم خادمان و اجرای دوره‌های آموزشی برای ارتقای نحوه برخورد خادمان با زائران اقدامات مختلف درحال انجام است و اگر کاستی هم وجود دارد ما به دوستان تذکر می‌دهیم.

انتهای پیام/78023


https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/