کد خبر ۱۰۹۲۶۳ ۱۵۵ بازدید انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۴
دانش‌آموزان فعال در حوزه سلامت تقدیر شدند؛

فعالیت 36 هزار سفیر سلامت دانش‌آموز در قم

اختتامیه جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزان در سومین روز از هفته سلامت با حضور مسئولان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم و اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، اختتامیه جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزان در سومین روز از هفته سلامت با حضور مسئولان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم و اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم برگزار شد.

محسن رمضان بیگی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم در سخنانی با اشاره به اهمیت پرداختن به مولفه‌های سلامت در پیشرفت جوامع گفت: دانش آموزان در قالب برنامه سفیران سلامت با تقویت و ارتقای اطلاعات خود و نیز کسب مهارت‌های لازم برای صبحت کردن، دوستی یابی، زندگی اجتماعی، پذیرش احکام و قوانین حاکم بر جامعه و انتقال این آموزه‌ها به خانواده‌ها و دیگر افراد جامعه می‌توانند بازوان توانمند جامعه برای پیشرفت و توسعه باشند.

محمد جواد باقریان معاون فنی مرکز بهداشت استان قم نیز با برشمردن موضوع سلامت به‌عنوان اولین و اساسی‌ترین رکن تعالی و پیشرفت جامعه گفت: کسی می تواند زندگی خوب و موفقی داشته باشد که از اول زندگی خود برنامه مدون برای زندگی، رشد، ارتقاء و بالندگی خود داشته باشد که اولین گام هم برای این برنامه‌ریزی، سلامت است.

وی افزود: انتظار از سفیران سلامت دانش آموز این است که سلامتی خود، خانواده و اطرافیان را ارتقا دهد و لازمه این ارتقا کسب اطلاعات و مهارت‌های لازم برای رشد و سلامتی خود در ابعاد جسمی، روانی، عاطفی ، اجتماعی و معنوی است.

در پایان مراسم از 30 نفر از سفیران و مربیان بهداشت فعال تجلیل شد.

خاطرنشان می‌شود، در حال حاضر 36 هزار سفیر سلامت دانش آموز و 130 مربی بهداشت، در استان قم فعال هستند که 26 هزار نفر از این سفیران در مقطع ابتدایی و 10 هزار نفر در مقطع متوسطه در حال تحصیل هستند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/