کد خبر ۱۰۹۲۷۴ ۳۶۳ بازدید انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۵
رئیس پلیس فتای قم هشدار داد؛

مراقب سایت‌های جعلی اعتراض به یارانه‌ها باشید

قم-رئیس پلیس فتای قم در خصوص کلاهبرداری سایت های جعلی اعتراض به یارانه‌ها هشدار داد و از شهروندان قمی خواست تحت هیچ شرایطی اطلاعات بانکی خود را اعلام نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ علی موالی عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بعد از آنکه دولت، سایت جدیدی را برای اعلام اعتراض‌ها به عدم واریز یارانه‌های جدید اعلام کرده؛ متأسفانه برخی از کلاهبرداران سایبری وارد عمل شدند و و با ساخت صفحات فیشینگ و گمراه کردن مردم، حساب بانکی آنان را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتای قم عنوان کرد: به شهروندان قمی تاکید می‌شود برای هیچ اقدامی از جمله اعتراض به عدم واریز یارانه‌های جدید و سایر موضوعات دیگر، نیاز به اعلام شماره کارت یا اطلاعات شخصی و امنیتی دیگر مانند CVV2 یا رمز کارت نیست.

وی ادامه داد: شهروندان می‌بایست به این موضوع نیز توجه داشته باشند که برای ثبت نام دریافت یارانه نباید مبلغی به حسابی واریز کنند و در این زمینه باید هوشیار باشند.

رئیس پلیس فتای قم تصریح کرد: شهروندان قمی باید بدانند که اگر در زمان مراجعه به سایتی با درخواست واریز پول یا وارد کردن اطلاعاتی مانند شماره کارت روبرو شدند؛ در این صورت در دام کلاهبرداران سایبری قرار گرفته‌اند.

موالی ابراز داشت: در صورتی که شهروندی اطلاعات کارت بانکی خود را اعلام و یا مبلغی به حسابی واریز کند؛ کلاهبرداران حساب وی را تخلیه خواهند کرد و به یک مالباخته تبدیل می‌شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/