کد خبر ۱۰۹۲۸۰ ۱۰۲ بازدید انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۴
استاندار قم:

تکمیل فرودگاه و مونوریل قم با موانعی مواجه است

استاندارقم گفت: آغاز بکار و اجرای بعضی پروژه‌ها از جمله فرودگاه و مونوریل با توجه به سابقه‌ رکود و مسائل حقوقی با موانعی روبروست اما در تلاش هستیم تا در اسرع وقت این طرح‌ها فعال شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی استاندارق قم، سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم در جلسه شورای اداری استان قم که سالن کرامت استانداری برگزار شد، یکی از موضوعات مهم در زمینه‌ی اصلاحات اقتصادی را عادلانه شدن پرداخت یارانه‌ها دانست و گفت: این مساله در دولت‌های قبل نیز مطرح بوده و برخی اقدامات در این راستا انجام شده بود.

وی با اشاره به برگزاری ده‌ها جلسه کارشناسی در دولت برای آسیب شناسی مشکلات اقتصادی کشور و یافتن راهکاری برای بهبود معیشت مردم گفت: دولت نهایتاً تصمیم به تغییر در شیوه‌ی پرداخت یارانه به کالاهای اساسی گرفت.

مقام عالی دولت در استان قم با اشاره به مشکلات و فساد و رانت ناشی از اختصاص ارز دولتی خاطرنشان کرد: متأسفانه این یارانه‌ها به مردم و فعالان اقتصادی در حوزه‌ی تولید تعلق نمی‌گرفت و با اجرای این طرح این بخش نیز تقویت خواهد شد.

استاندار قم با بیان اینکه همه گروه‌ها و فعالان اقتصادی بر اصل طرح عادلانه شدن یارانه‌ها و مفید بودن آن اتفاق نظر دارند گفت: دولت در تلاش است تا این طرح را به بهترین نحو ممکن و با تأمین کامل منافع مردم اجرایی کند.

شاهچراغی اطلاع رسانی و روشنگری اقدامات دولت را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: در صورت اقناع سازی رسانه‌ای، مردم با سیاست‌های دولت همراهی خواهند کرد.

وی گفت: نخبگان، رسانه‌ها و مدیران دستگاه‌ها باید ابعاد و دستاوردهای برنامه‌های اقتصادی دولت در بخش یارانه‌ها را تبیین کنند.

مقام عالی دولت در استان قم در ادامه نظارت بر توزیع کالاها در شرایط حاضر را وظیفه‌ی همگانی خصوصاً ارگان‌های دولتی دانست و تصریح کرد: باید از همه ی ظرفیت‌های دولتی و مردمی در راستای بازرسی و نظارت بر چرخه تأمین و توزیع کالاهای اساسی و جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی بهره گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر جذب اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهوری به قم گفت: آغاز بکار و اجرای بعضی پروژه‌ها از جمله فرودگاه و مونوریل با توجه به سابقه‌ی رکود و مسائل حقوقی، با موانعی روبروست؛ اما در تلاش هستیم تا در اسرع وقت این طرح‌ها را فعال کرده و مردم را از آنها منتفع کنیم.

شاهچراغی تصریح کرد: بحث جمع آوری ریل راه آهن از سطح شهر قم نیز با توجه به مصوبه‌ی ملی و ابلاغ معاون اول رئیس جمهوری باید هرچه سریع‌تر تکمیل شود.

وی با اشاره به ابلاغ بودجه سال ۱۴۰۱ کشور گفت: در برخی ردیف بودجه‌های ملی اعتبارات خوبی در بحث زیرساخت‌های عمرانی در نظر گرفته شده است.

استاندار قم با بیان اینکه بسیاری از مصوبات بودجه ۱۴۰۱ قید عمومی دارند خاطرنشان کرد: مدیران ادارات دولتی استان قم باید برای جذب حداکثری اعتبارات در سال جاری اهتمام جدی داشته باشند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/