کد خبر ۱۰۹۳۳۴ ۱۶۸ بازدید انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۸
نماینده قم در خانه ملت:

انتقاد نماینده قم ازهزینه‌های بهداشت و درمان

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی هزینه های بخش بهداشت و درمان در سبد هزینه خانواده‌ها به خصوص در دهه های اخیر با شیوع بیماری های جدید را قابل توجه برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری عصر پنجشنبه در همایش خیرین و حامیان سلامت استان که در تالار امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد اظهار داشت: بخش بهداشت و درمان در سبد هزینه خانواده‌ها قابل توجه است که در دهه‌های اخیر با شیوع بیماری‌های جدید این هزینه‌ها نیز افزایش یافته است.

نماینده قم در خانه ملت ابراز داشت: طرح تحول سلامت در دولت یازدهم با ۱۳۰ هزار میلیارد ریال اجرایی شد و این در حالی بود که پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که با ۳۰ هزار میلیارد ریال این امکان فراهم بود تا افراد نیازمند و بی بضاعت بیمه شوند.

حجت الاسلام ذوالنوری عنوان کرد: غربالگری مناسبی برای این طرح صورت نگرفت و افراد با تمکن مالی هم از مزایای طرح بیمه رایگان دولت استفاده کردند، در حالی که نیازی به این کار نداشتند.

وی با تقدیر از خدمات خیرین سلامت در سالهای اخیر در استان قم ابراز داشت: خیرین در سراسر کشور و استان قم بدون اینکه درگیر امور اداری شوند با ورود به موقع خود در آنجا که نیاز به حمایت آنها بوده وارد میدان شدند و نیازهای بخش سلامت و درمان را تا آنجا که در توانشان بوده را مرتفع کردند که امیدواریم این مشارکت و همراهی‌ها ادامه داشته باد.

نماینده قم در خانه ملت گفت: هم اکنون کشور در زمینه تجهیزات پزشکی، مراکز درمانی و تشخیصی بیماری‌ها و همچنین در عرصه پزشکی هسته‌ای پیشرفت‌های خوبی داشته است و امیدواریم این مسیر با تدبیر دولت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ادامه یابد.

حجت الاسلام ذوالنوری از دانشگاه علوم پزشکی استان قم خواست تا نیازها در حوزه درمان و سلامت را شناسایی و آن را در اختیار نمایندکان قم در خانه ملت قرار دهند تا جذب اعتبارات و همچنین در عرصه قانون گذاری این موضوعات مورد پیگیری قرار گیرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/