کد خبر ۱۰۹۳۴۲ ۱۶۴ بازدید انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۷
امام جمعه قم:

رفع مشکلات اقتصادی نیازمند همراهی مردم با دولت است

آیت‌الله اعرافی انجام اصلاحات اقتصادی را ضروری دانست و گفت: بی‌عدالتی در بهره‌مندی از یارانه‌ها، مسؤولان را به انجام این کارهای سخت واداشته است و برای رفع مشکلات باید با دولت همراهی لازم انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در بیان خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با بیان اینکه دومین اصل در مقام تربیت کودک و نوجوان پس از مهرورزی، گرامیداشت و برخورد با کرامت است، گفت: برخورد کریمانه با آحاد مسلمانان یک اصل و قانون الهی برای تقویت پایه‌های انسجام اجتماعی است.

وی افزود: معیارهای فاصله بین دولت و ملت، فاصله نخبگان و علما و فاصله اغنیا با نیازمندان است درحالی‌که دین مبین اسلام شکاف‌ها و گسست‌های اجتماعی را زیر پا می‌گذارد.

امام جمعه قم ابراز کرد: اسلام خانواده‌ای را می‌پسندد که منسجم، دارای روابط خوب و صمیمی باشد؛ و رابطه نیکو و کریمانه میان فرزندان و والدین همواره مورد تاکید آیات و روایات معصومین (علیهم السلام) بوده است. قانون اصلی در رشد و پرورش دیگران، تکریم و احترام و محبت است.

وی با بیان اینکه منزل و خانه‌ای می‌تواند فرزندان نیکو را تربیت کند که بر پایه محبت باشد، اظهار کرد: برخورد و رفتار آگاهانه و مشوقانه با کودک و نوجوان بسیار تأثیرگذار است و باعث رشد و تعالی آنها خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اصلاحات اقتصادی کشور، عنوان کرد: بی‌عدالتی در بهره‌مندی یارانه‌ها مسئولان را به انجام این کارهای سخت واداشته است و باید با دولت همراهی لازم را انجام داد.

وی تاکید کرد: دولت و مسئولان وظیفه دارند سبد غذایی مناسب و در توان مردم را قرار دهند؛ نظرات متخصصان از دانشگاه‌های علمی باید مستمراً مورد توجه قرار بگیرد. دانشگاه‌ها، مراکز علمی و حوزه‌های علمیه موظفند که در پیدا کردن راه غلبه بر مشکلات به مسئولان یاری رسانند.

عضو شورای نگهبان اضافه کرد: آسیب‌شناسی پیوسته و سنجش درست و مستمر این طرح اقتصادی باید توسط دولتمردان و دست‌اندرکاران صورت بگیرد.

وی با تاکید بر تسهیل در حل مشکل درصد زیادی از مردم که اسم آنها از لیست یارانه‌ها حذف شده است، افزود: باید در انجام این فرایند تسریع شود. همچنین نظارت مسئولان و مردم بر بازار، کارخانه‌ها و قاچاق ضرورتی بسیار حیاتی است که باید با قاطعیت تمام اعمال شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: صنعت، معدن و کشاورزی ما باید جان بگیرد. زیرساخت‌های تولید تقویت شود و عنایتی ویژه به صنایع دانش‌بنیان شود؛ کلید حل آینده مشکلات این است که صنعت و معدن و کشاورزی ما ارتقاء پیدا کند.

وی بیان کرد: وقتی که مسئولان دستگاه اداری به فساد مبتلا شوند، اعتماد مردم جلب نمی‌شود. قوه قضائیه نیز باید در جایی که مسئولان خطایی می‌کنند با جدیت برخورد کند.

اعرافی درباره مسائل جمعیت گفت: کاهش جمعیت کشور ما بحرانی و بسیار خطرناک است؛ قانون تعالی خانواده و جمعیت که سال گذشته تصویب شد، بسیار مهم است و دارای محورهایی است که نیاز به عزم جدی دارد. از دولت انتظار می‌رود قانون را نصب‌العین قرار دهد و راه را برای پیاده شدن آن باز کند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/