کد خبر ۱۰۹۹۹۱ ۲۶۱ بازدید انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۹
یک مسوول در راهداری قم:

نصب سامانه‌های ثبت تخلف در محور پردیسان‌-ورجان قم اجرایی شد

حمید سالاری در این زمینه افزود: بر اساس آمار، عاملیت خطای انسانی در وقوع تصادف های جاده‌ای، به‌خصوص سرعت غیرمجاز، از دیگر عوامل دخیل بیشتر می‌باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، حمید سالاری در این زمینه افزود: بر اساس آمار، عاملیت خطای انسانی در وقوع تصادف های جاده‌ای، به‌خصوص سرعت غیرمجاز، از دیگر عوامل دخیل بیشتر می‌باشد.

وی ادامه داد: به همین منظور در تمامی کشورهای جهان، در راستای کنترل و نظارت بر رفتار ترافیکی رانندگان جاده‌ای، نسبت به نصب انواع سامانه‌های کنترلی- نظارتی اقدام می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به موقعیت شهرستان ‌کهک و مناطق تابعه آن‌، که از ییلاقات استان با جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌ آید، شاهد ترافیک چشمگیری در محور پردیسان- ورجان، به‌خصوص در ایام مناسبتی و تعطیلات پایان هفته هستیم.

سالاری در خصوص تعداد و مشخصات فنی سامانه‌های ثبت تخلف منصوب در محور پردیسان- ورجان، گفت: طی اجرای این طرح ۲ دستگاه سامانه ثبت سرعت با قابلیت محاسبه سرعت لحظه‌ای و متوسط، در محور قم- پردیسان نصب و به‌زودی راه‌اندازی خواهند شد.

وی افزود: قابلیت محاسبه و ثبت سرعت لحظه‌ای و متوسط، امکان به‌اصطلاح دور زدن سامانه‌ها را توسط رانندگان متخلف غیرممکن می‌سازد.

وی بازه زمانی اجرا و تکمیل طرح نصب سامانه‌های ثبت تخلف محور پردیسان- ورجان را ۲ ماهه ارزیابی و بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح از خردادماه امسال آغاز شده و تا پایان تیرماه جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

رییس مرکز مدیریت راه‌های قم با بیان این‌که در نصب و راه‌اندازی سامانه‌های تحت وب (اعم از نظارتی- کنترلی) طی شدن فرآیند موارد امنیتی ضروری و زمانبر است، بیان کرد: داده‌های اطلاعاتی(دیتا) سامانه‌های ثبت تخلفات ترافیک جاده‌ای، به‌طور مستقیم به مرکز مدیریت راه‌های کشور ارسال و سپس برای اعمال قانون، به وب‌سرویس ناجا ارجاع می‌شود.

وی تاکید کرد: بی‌تردید مهم‌ترین عامل در کاهش حوادث جاده‌ای، رعایت جامع مقررات و قوانین ترافیکی است که باید توسط رانندگان اجرا شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/