کد خبر ۱۱۰۲۴۴ ۱۶۷ بازدید انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۴

ارسال قطار مترو از تهران به قم تا یک ماه آینده

بر اساس اساسنامه شرکت بهره برداری مترو تهران این شرکت می تواند برای ارائه خدمات فنی و مهندسی به کمک شهرهای دیگر برود که می تواند جذب درآمد هم برای این شرکت داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)  به نقل از خبرگزاری فارس، قرار است یک رام قطار از تهران به قم ارسال شود. بر اساس اساسنامه شرکت بهره برداری مترو تهران این شرکت می تواند برای ارائه خدمات فنی و مهندسی به کمک شهرهای دیگر برود که می تواند جذب درآمد هم برای این شرکت داشته باشد.

متروی تهران برای قم یک رام قطار سه واگنه درنظر گرفته که برای تست گرم وسرد در اختیار این شهر قرار می گیرد. البته به گفته مسوولان شهری این رام قطار قرض است و دوباره به مترو بازمی گردد

شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه بر اساس اسناسنامه وقواعد حقوقی وارد مذاکره با استانداری و شهرداری قم شد و قرار است بزودی این اعزام صورت گیرد.

مهدی شایسته اصل مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در این باره به خبرنگار فارس گفت: کارهای هماهنگی برای اعزام قطار به قم انجام شده و کارهای مجوز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: البته قرار است که قم 50 دستگاه واگن برای توسعه مترو تهیه کند و البته این واگن ها از تهران خریداری می شود در نتیجه قرار است یک قرارداد سه جانبه ای بسته شود چرا که این قطارها در آینده نیاز به تعمیر و نگهداری دارد و تهران آماده همکاری در این زمینه است.

این مقام مسوول در خصوص ارسال قطار به قم گفت: باید در این زمینه بحث های هماهنگی با شرکت بیمه ای انجام شود و قطار بیمه شود تابا ساز و کاری امن منتقل شود.

شایسته گفت: این قطار برای تست سرد و گرم اعزام می شود و باید با اصول ایمنی رعایت شود. کارها در حال انجام است و در ماه آینده اعزام انجام می شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/