کد خبر ۱۱۰۲۶۶ ۲۸۰ بازدید انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۲
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور:

تامین ۹۰ میلیون دُز واکسن تب برفکی در کشور

قم-معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی گفت: ۹۰ میلیون دُز واکسن تب برفکی و همچنین سایر واکسن‌های مورد نیاز دام و طیور خریداری شده که به تدریج در استان‌های مختلف کشور توزیع می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)  به نقل از خبرگزاری مهر، محمد حسینی ظهر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل دامپزشکی استان قم که در سازمان جهاد کشاورزی استان قم برگزار شد اظهار داشت: از سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان در خصوص سلامت و امنیت مواد غذایی در کشور هزینه شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور بر نقش کشاورزان و دامپروران در تأمین و امنیت غذایی در کشور تاکید کرد و افزود: در این شرایط سخت جنگ اقتصادی، فعالان عرصه کشاورزی و دامپروری در خط مقدم تأمین مواد غذایی کشور قرار دارند.

حسینی بیان داشت: امروز در شرایط جنگ اقتصادی در صورتی می‌توان بر دشمن غلبه کرد که هر یک از نهادها و سازمان‌ها بتوانند نقش خود را به درستی عملیاتی کنند.

وی با بیان اینکه باید به سمت صادرات محصولات کشاورزی و غذایی برویم افزود: در این زمینه نیازمند تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و همچنین صدور استانداردهای لازم هستیم که در حال انجام است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه قانون دامپزشکی کشور قانونی قدیمی و متعلق به پنجاه سال قبل است افزود: در حال حاضر کشاورزان و دامداران با این قانون با مشکلاتی مواجه اند و اصلاح فرآیندها می‌بایست در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

حسینی با بیان اینکه کانون‌های بیماری حاد مرتبط با دام و طیور در کشور نداریم افزود: تعداد ۹۰ میلیون دُز واکسن تب برفکی و همچنین سایر واکسن‌های مورد نیاز دام و طیور خریداری شده که به تدریج در استان‌های مختلف کشور توزیع می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از میان ۳۲ مجوز بهداشتی سازمان دامپزشکی ۹ مجوز آن به صورت غیرحضوری در قم ارائه می‌شود افزود: تلاش می‌شود طی چهار ماه آینده بسیاری از خدمات در زمینه صدور مجوزها به صورت الکترونیکی صورت گیرد.

در این مراسم از تلاش‌های محمد مهدی رفیعی مدیر کل پیشین دامپزشکی استان قم تقدیر شد و حسن توحیدی مهربه عنوان مدیر کل جدید معرفی شد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/