کد خبر ۱۱۰۲۸۳ ۸۵ بازدید انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۲

کاهش پرونده‌های قاچاق کالا در استان قم

مدیرکل گمرگ استان قم گفت: در ۳ ماهه نخست امسال تعداد پرونده‌های قاچاق کشف شده در قم از نظر میزان پرونده ۲ درصد و از نظر ارزش ریالی ۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسفندیار دریکوندی، مدیر کل گمرکات استان در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا، گفت: در ۳ ماهه اخیر ۱۹۳ پرونده کالای قاچاق به ارزش ۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در استان قم کشف شده شده است.

مدیر کل گمرگ استان قم، گفت: لوازم خانگی، پارچه و البسه، دخانیات، ماینر، لوازم آرایش، خودرو و موتور سیکلت و سوخت و مواد سوختی از مهمترین کالا‌های کشف شده در استان قم است.

دریکوندی گفت: دلیل کاهش ارزش کالا‌های قاچاق در استان قم به دلیل نبود کشفیات سوخت به دلیل افزایش صادرات این کالا است.

احمد حاجی زاده، معاون سیاسی امنیتی استانداری قم نیز با اشاره به اینکه ورود کالای قاچاق به کشورمان اشتغال و تولیدات داخلی را متاثر کرده است، گفت: در جنگ اقتصادی این پدیده شوم یکی از ابزار‌های دشمن محسوب می‌شود و کسانی که در داخل به هر دلیلی قاچاق را انجام می‌دهند نمی‌دانند که چه ضربه‌ای به اقتصاد کشور می‌زنند.

حاجی زاده گفت:رشد آمار قاچاق در این سال‌ها خطرناک است ، باید کارگروه‌های این کمیسیون با تمرکز بر امر پیشگیری مراقبت بیشتری از فضای اقتصادی استان و جلوگیری از قاچاق انجام دهند.

 معاون سیاسی امنیتی استانداری قم می گوید:سامان دهی زیر ساخت‌های شهرک دامشهر قم را یکی از مسائل جدی استان در زمینه ورود و خروج و کنترل وضعیت دام است که گزارش‌های خوبی در خصوص این شهرک وجود ندارد و باید بر مدیریت بهینه این شهرک تمرکز بیشتری صورت گیرد.

عباس ذاکریان، فرماندار قم نیز با تاکید بر برخورد فروش خارج از شبکه آرد توسط دلالان، گفت: در این زمینه ۲ نانوایی متخلف در یک هفته اخیر پلمب شده اند و برای تشدید نظارت‌ها برای کشف و برخورد با این دسته از متخلفان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صمت و تعزیرات حکومتی در دستور کار قرار دارد.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/