کد خبر ۱۱۰۳۶۵ ۱۸۱ بازدید انتشار : ۳ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۷
استاندار قم:

جمکران محور میزبانی از زائران اربعین در قم است

استاندار قم گفت: امسال محور و تمرکز میزبانی از زائران حضرت سیدالشهدا (ع) در مسجد مقدس جمکران است و این مکان مقدس فضای خوبی برای ارائه خدمات مناسب به زُوّار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری مهر، سید محمدتقی شاهچراغی در نخستین جلسه ستاد اربعین استان قم در سال جاری افزود: هر چند امسال تمرکز برنامه‌ها در جمکران در نظر گرفته شده، اما لازم است که از سایر ظرفیت‌ها مانند مسجدها و حسینیه‌ها برای اسکان و ارائه خدمات به زائران با در نظر گرفتن شرایط استفاده کرد.

وی با بیان اینکه امسال برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) در سه محور برنامه ریزی انجام می‌شود، گفت: در کشور عراق، برحسب روال قبل، متولی آن ستاد بازسازی عتبات عالیات است که مسائل مربوط به خروج موکب ها را پیگیری می‌کند و بخشی از خدمات‌دهی مربوط به مرز مهران (استان ایلام) می‌شود.

استاندار قم با بیان اینکه محور سوم خدمات رسانی در قم است، تاکید کرد: اولویت اول «شهر قم» است، چراکه میزبان زائران حضرت سیدالشهدا (ع) هستیم و هر جا که می‌شود، باید به زوار خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود که نسبت به سال‌های گذشته جمعیت بیشتری از زائران را در استان قم خدمت‌رسانی کنیم، گفت: در قم محور و چگونگی خدمت به زائران، «ستاد مردمی» است، چراکه دستگاه‌های دولتی مانند مردم نمی‌توانند خدمت کنند و الزاماً این کار باید مردمی باشد و تمرکز دستگاه‌ها در پشتیبانی نیز از ستاد مردمی است.

شاهچراغی بر لزوم هماهنگی در امور مختلف برای ارائه بهترین خدمات به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تاکید و خاطرنشان کرد: ضروری است، کارها در این زمینه میدانی و سریع انجام شود.

وی تغذیه، بهداشت، درمان و حمل‌ونقل را از جمله نیازهای زوار برشمرد و بر توجه جدی بر این امور تاکید کرد و اظهار داشت: در حوزه فرهنگی و رسانه نیز با استفاده از تجربه‌های سال‌های پیشین از توانمندی‌های استان بهره ببریم.

وی با تاکید بر اینکه اصل انجام خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) و امور مرتبط به آن «مردمی» است و جایی که نیاز باشد، سازمان‌ها کمک می‌کنند اضافه کرد: اصل بر این است که باید موکب ها، کل کار خود را با «مُتِبَرِّعین» انجام دهند.

شاهچراغی با بیان اینکه همه موظفیم تمام تلاش خود را برای اربعین و زائران امام حسین (ع) انجام دهیم؛ از کسانی که در این زمینه همچون آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران مشارکت و همکاری دارند، تقدیر و تشکر کرد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: موضوع «اربعین»، از موضوع‌هایی است که در مکتب شیعیان به آن توجه شده است و «زیارت اربعین»، فقط خواندن زیارت اربعین نیست، بلکه توجه به ابعاد مختلف اربعین است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/