کد خبر ۱۱۰۳۷۶ ۱۹۹ بازدید انتشار : ۳ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۸
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم:

مصرف آب قم ۲ و نیم درصد افزایش یافت

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت:مصرف آب قم در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ و نیم درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی اداره آب و فاضلاب استان قم، حسن بختیاری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که مصلای قدس این شهر برگزار شد اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد افزایش دمای هوا هستیم و همین امر موجب افزایش مصرف آب و برق در استان قم و همچنین کشور شده است که امیدواریم با همراهی همه مردم و صرفه جویی آنان در این زمینه این مقطع را با خوبی پشت سر بگذاریم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در راستای تأمین آب شرب شهروندان قمی اقدامات بسیاری صورت گرفت افزود: مجموعه اقدامات صورت گرفته در سال‌های گذشته، استان قم را به یک نقطه پایدار در تأمین آب رسانده بود اما خشکسالی‌های اخیر موجب شد که استان قم بار دیگر دچار تنش آبی شود.

بختیاری با بیان اینکه استان قم در منطقه گرم و خشک کشور قرار دارد افزود: این استان دارای محدودیت‌های آبی است به همین دلیل فرهنگ صرفه جویی باید در بین همه شهروندان استان فراگیر شود.

وی عنوان داشت: میزان مصرف آب در استان قم و کشور بیش از استانداردهای جهانی است؛ این در حالی است که بسیاری از کشورهایی که در زمینه تولید و تأمین آب و برق مشکلی ندارند کمتر از کشور ما استفاده می‌کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: در روزهای آینده هوا گرتر خواهد شد و به همین دلیل شاهد افزایش مصرف در آب و برق خواهیم بود و از مردم انتظار داریم در این راستا حداکثر صرفه جویی و دقت لازم در مصرف بهینه را در دستور کار قرار دهند.

بختیاری بیان داشت: در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ و نیم درصد مصرف آب قم افزایش یافت.

وی افزود: آب شیرین برای شهر قم از مسافت بسیار طولانی و با هزینه سنگین تأمین می‌شود و به جهت آنکه سهمیه آب قم کاهش پیدا کرده با وارد شدن آب چاه‌ها در چرخه مصرف شاهد افزایش شوری آب در دو سه ماه گذشته در استان قم بودیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد تا در کیفیت آب شهر خللی ایجاد نشود و در این راستا مردم می‌توانند با صرفه جویی ۱۰ درصدی مشکل تنش آبی استان را برطرف کنند.

بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل تأمین آب در شهرها و روستاهای استان قم نیز اشاره کرد و افزود: بخش عمده از مشکلات در این مناطق به دلیل آن است که این مناطق در روزهای پایانی هفته شاهد حضور مسافران و گردشگران هستند و که دقت لازم در مصرف آب صورت می‌گیرد و به مصارف دیگر می‌رسد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/