کد خبر ۱۱۱۳۲۴ ۱۳۱ بازدید انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۸

۹۲۰ میلیارد ریال خسارت بخش کشاورزی قم بر اثر سیل

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: بر اثر سیل مردادماه، ۹۲۰ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی قم وارد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، محمد حسین احمد پور با اشاره به این که بیشترین حجم خسارت‌ها در حوزه کشاورزی به بخش آب و خاک بوده‌است، بیان داشت: در جریان سیل اخیر به زیرساخت‌های کشاورزی در بخش آب و خاک سه منطقه قم خسارت وارد شد که میزان آن بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال محاسبه شده‌است‌.

وی تاکید کرد: در پی بارش‌ها و سیل اخیر قم، مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی در کمترین زمان در خصوص اعزام ماشین آلات کمک رسان و همچنین تهیه یکهزار متر لوله برای آبرسانی موقت اقدام کرد.

وی با بیان این که همچنان خدمت رسانی به کشاورزان و آسیب دیدگان از این حادثه ادامه دارد، ادامه داد: با تامین اعتبار لازم، زیرساخت‌های پابرجایی برای پیش گیری از سیل در نظر گرفته‌ایم تا از تکرار خسارت‌ها مواجه جلوگیری شود.

چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته استان قم شاهد وقوع طوفان و بارش‌های شدید بود که این اتفاق موجب شکل‌گیری سیل در برخی از بخش‌های استان گردید، سیلاب جاری شده خسارت جانی درپی نداشت اما موجب بروز برخی خسارت‌های مادی به‌خصوص در بخش کشاورزی شد.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/