کد خبر ۱۱۲۲۴۲ ۱۶۵ بازدید انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۱
استاد حوزه علمیه قم:

سیره علامه حسن زاده برای طلاب سرلوحه باشد

استاد حوزه علمیه قم گفت: طلاب جوان باید با الگوگیری از سیره علامه حسن زاده آملی در در ابعاد مختلف زندگی به خصوص در جهت تحصیل و دست یافتن به مقامات عرفانی برنامه ریزی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین هادی عباسی خراسانی شامگاه دوشنبه در مراسم سالگرد ارتحال علامه حسن زاده آملی در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) در سخنانی با اشاره به ابعاد شخصیتی علامه حسن زاده آملی اظهار داشت: این عالم ربانی در تمامی حالات خود مراقبه داشت و در عرصه‌های مختلف سیاسی، اخلاقی، عرفان و اجتماعی نیز با برنامه حرکت می‌کرد و به مقام‌های بالایی دست یافت.

شاگرد علامه حسن زاده آملی با بیان اینکه علامه حسن زاده آملی برای تمامی عرصه‌های زندگی از جمله تحصیل، تألیف و عبادت خستگی ناپذیر بود افزود: ایشان در طول سال کمترین تعطیلی را در تحصیل داشت که این امر می‌بایست برای طلاب و روحانیون سرلوحه باشد.

حجت الاسلام عباسی خراسانی ابراز داشت: طلاب جوان باید با الگوگیری از سیره علامه حسن زاده در جهت تحصیل و دست یافتن به مقامات عرفانی برنامه ریزی کنند و در این راستا توجه به سیره این عالمان ربانی ضروری است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: علامه حسن زاده آملی با اربعین‌ها همواره مأنوس بود و در موارد مختلف می‌فرمود اربعین من تمام شده و اربعین دیگری را آغاز کردم و بر ختم قرآن، صلوات و پرداختن به مفاهیم صحیفه سجادیه تاکید داشت و تمام همت وی رسیدن به مقام قرب الهی بود.

حجت الاسلام عباسی خراسانی همچنین با بیان اینکه تالیفات علامه حسن زاده آملی بیش از ۲۰۰ جلد می‌باشد بیان داشت: موضوعاتی همانند توحید، معرفت نفس و توجه به معاد از جمله موارد اساسی در تالیفات آیت الله حسن زاده آملی است.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: علامه حسن زاده آملی نسبت به مقام معظم رهبری ارادت ویژه ای داشت و رهبر انقلاب نیز ایشان را قلبا دوست داشتند و از ایشان به عنوان عالم ربانی در پیام تسلیت خود یاد کردند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/