کد خبر ۱۱۲۲۵۱ ۹۲ بازدید انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۸
در نشست خبری سردار موحد مطرح شد:

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در قم/ «ما مقاوم هستیم» به عنوان شعار این هفته انتخاب شد

رئیس کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم، استقلال و آزادی امروز کشور را مرهون مقاومت در هشت سال دفاع مقدس دانست و در ادامه خاطرنشان کرد: به همین خاطر نیز برای هفته دفاع مقدس امسال، شعار «ما مقاوم هستیم» برگزیده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، نشست خبری سردار محمدرضا موحد، رئیس کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم پیش از ظهر امروز با حضور خبرنگاران در ساختمان شهید آیت‌الله سعیدی واقع در سپاه ناحیه امام رضا(ع) برگزار شد.

در این نشست سردار موحد با بیان این که رمز ماندگاری دفاع مقدس اسلام است، اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره)، هر گوشه کشور که جنگ می‌شد بیگانگان تکه‌ای از کشور را جدا می‌کردند و این موضوع باعث شده بود که دشمنان پس از انقلاب اسلامی نیز به کشور چشم طمع داشته باشند؛ اما رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس باعث شد تا دشمنان از تصاحب و دست اندازی به میهن‌مان ناامید شوند.

رئیس کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم با بیان این که در جنگ تحمیلی علیه ملت ایران، مردم پای کار بودند، تصریح کرد: خاموش کردن نور انقلاب اسلامی از دیگر اهداف دشمن برای راه‌انداختن جنگ تحمیلی بود؛ اما امام راحل و رزمندگان جان بر کف ما، جنگ را به گونه‌ای رقم زدند که ایران امروز به عنوان الگویی در منطقه علیه استکبار جهانی شناخته می‌شود.

فرمانده سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) استقلال و آزادی امروز کشور را مرهون مقاومت مردم در هشت سال دفاع مقدس دانست و در ادامه خاطرنشان کرد: به همین خاطر نیز برای هفته دفاع مقدس امسال، شعار «ما مقاوم هستیم» برگزیده شده است.

وی تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و جبهه مقاومت را از برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان کرد و سپس افزود: در این هفته قرار است 150 برنامه مختلف در راستای پاسداشت مقام شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان دفاع مقدس توسط سپاه، ارتش و بسیج اقشار مختلف در جای جای استان قم برگزار شود.

موحد با اشاره به برگزاری کنگره شهدای استان قم در آبان ماه سال جاری بیان کرد: مردم ولایت‌مدار و انقلابی استان قم در کنار نقش‌آفرینی در تأمین امنیت مناطق مرزی شمال غرب و جنوب شرق کشور، در جبهه مقاومت و دفاع مقدس نیز حضور چشمگیری داشته‌اند.

رئیس کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم، تهیه مستند «نغمه‌های ماندگار» از رزمندگان قمی، برگزاری تئاتر، سرود و شعرخوانی در مدارس  و دانشگاه‌ها، راه‌اندازی پویش بزرگداشت هفته دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدا تحت عنوان «آبروی محله» در مساجد، ارسال پیامک به شهروندان را از جمله برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده هفته دفاع مقدس معرفی کرد.

فرمانده سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) اضافه کرد: عطرافشانی گلزارهای شهدای استان، حضور نیروهای مسلح در مراسم خطبه‌خوانی حرم حضرت معصومه(س)، شرکت نیروهای مسلح در نماز جمعه، تجلیل از پاسداران و سربازان نمونه استان، افتتاح چهار پایگاه بسیج کارگری در شهرک صنعتی شکوهیه و ... از دیگر برنامه‌هایی است که قرار است توسط نیروهای مسلح استان در هفته مقدس برگزار شود.

وی همچنین در تشریح برنامه‌های عمرانی و اقتصادی در نظر گرفته شده برای این هفته خاطرنشان کرد: آماده سازی اراضی 560 هکتاری اوسط بسیج سازندگی، کلنگ‌زنی 10 واحد مسکونی برای خانولده‌های تحت پوشش کمیته امداد، ساخت و تعمیر 18 واحد مسکونی متعلق به خانواده‌های شهید، برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی، دوره توانمندسازی اقتصاد مقاومتی و دایر کردن نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی را از برنامه‌‌های سپاه قم برای هفته دفاع مقدس است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/