کد خبر ۱۱۲۲۵۷ ۷۹ بازدید انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۵

اسکان و پذیرایی از ۳۱۵ هزار زائر اربعینی در قم

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به اینکه از هفتم ماه صفر میزبان حدود 318 هزار نفر از زائرین بوده‌ایم، گفت: این زائران از یک تا سه شبانه روز در قم مستقر بودند که میزبانی از آن‌ها افتخاری بزرگ بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی استانداری قم، ابوالقاسم مقیمی ظهر امروز در رزمایش مهر تحصیلی اوقاف و امور خیریه ضمن تقدیر از فعالین موکب‌ها در مسیر خدمت‌رسانی به زائرین، اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری امسال اجتماع عظیم و بی‌نظیر و رزمایش بزرگ شیعه شکل گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امسال علی‌رغم نگرانی‌ها، شاهد حوادث زیادی نبودیم، مطرح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم خدمات مطلوبی در سامرا و مسیر پیاده‌روی بلوار پیامبر اعظم(ص) ارائه کرده است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به اینکه از هفتم ماه صفر میزبان حدود 318 هزار نفر از زائرین بوده‌ایم، عنوان کرد: اسکان و پذیرایی از این زائران در یک شب الی سه روز یک اتفاق بسیار خوب و قابل‌تقدیر بوده است.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها باید به مقوله زیارت توجه داشته و خدمت‌رسانی در این حوزه را توسعه دهند، خاطرنشان کرد: در این مدت 3 میلیون و 700 هزار نفر به استان قم آمده‌اند که نگاه مردم کشور به سفرهای کوتاه‌مدت به قم را ثابت می‌کند.

مقیمی با اشاره به اینکه متأسفانه زیرساخت‌های پذیرایی از این حجم از زائرین فراهم نشده است، تصریح کرد: هنوز در استان قم به‌صورت جدی به عرصه زیارت ورود پیدا نکرده‌ایم، درحالی‌که فعالیت در این عرصه بسیار ضرورت دارد.

وی با تأکید بر اینکه اگر سهم یک درصدی از شیعیان جهان را داشته باشیم حدود 60 میلیون زائر در ایران خواهیم داشت، یادآور شد: این آمار در صورتی است که میزان کل سفرهای توریستی در کشور بسیار کمتر از این تعداد است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به اینکه مجموعه اوقاف تعاملات خوبی در سطح استان دارد و اقدامات مطلوبی در حال شکل‌گیری است، تصریح کرد: پرداختن به مسائل مختلف در حوزه مواسات و کمک به محرومین یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است و در استان نیز با جدیت دنبال می‌شود. 

وی با بیان اینکه امیدواریم بقاع متبرکه به‌عنوان مراکز اصلی فرهنگی و اجتماعی استان فعالیت بیش‌تری در این عرصه داشته باشند، ابراز کرد: دستگاه‌های دولتی نیز باید از این پیوندها برای رفع محرومیت‌زدایی استفاده کنند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/