کد خبر ۱۱۲۲۵۹ ۹۱ بازدید انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۸

هفتمین اجلاسیه استانی نماز در قم برگزار می‌شود

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم از برگزاری هفتمین اجلاسیه استانی نماز خبرداد و گفت: ما به دنبال این هستیم که قشر دانشجو و دانش‌آموز را به‌عنوان مخاطب اصلی قرار داده و برنامه‌های فرهنگی را برای آن‌ها اجرا کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام علی عرب پور در جلسه هفتمین اجلاسیه استانی نماز که در استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: جامعه هدف اصلی اجلاس هفتم نماز در قم دانش آموزان و نوجوانان استان است و دوره‌های متنوع فرهنگی و آموزشی ویژه دانشجویان و فرهنگیان پیش‌بینی‌شده است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم ابراز کرد: همچنین برای کاربردی‌تر کردن تصمیمات پیرامون نماز، کارگروه اندیشه‌ورزی با حضور اساتید مراکز آموزش عالی و دانشگاه فرهنگیان تشکیل‌شده است.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری‌ به اجلاس سراسری نماز، بر اهمیت برگزاری اجلاسیه‌ها تأکید کرد و پتانسیل اصلی اجلاس را پیام ولی امر مسلمین دانست و افزود: پیام مقام معظم رهبری علاوه بر راهگشا بودن در پیشبرد اهداف ستاد اقامه نماز، به‌عنوان سند بالادستی لازم‌الاجرا است و مدیران می‌بایست در راستای تحقق آن تمام تلاش خود را به‌کارگیرند.

عرب پور به برنامه‌ریزی جهت خروجی گرفتن از این اجلاس استانی اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش‌ها و اجلاسیه‌ها با حضور بزرگان امری پسندیده‌ است، اما می‌بایست در انتخاب مخاطبین این‌گونه همایش‌ها تجدیدنظر شود تا تأثیرگذاری آن بیش‌ازپیش باشد.

وی به اهتمام دولت در امور فرهنگی اشاره کرد و یادآور شد: در بهترین برهه‌ زمانی برای هموارسازی مشکلات و کمبودهای نمازی در کشور قرار داریم و می‌بایست از تمامی ظرفیت‌ها در پیشبرد اهداف استفاده کنیم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم خاطرنشان کرد: می‌بایست قبل از اجلاس استانی، با برگزاری نشست‌های تخصصی در مدارس و کرسی‌های آزاداندیشی نماز در دانشگاه‌ها فضا را به سمت و سویی ببریم که دانش‌آموزان و دانشجویان ترغیب به حضور در اجلاس شوند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/