کد خبر ۱۱۲۳۵۸ ۹۹ بازدید انتشار : ۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۰
رییس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم:

۶۰ فیلم مستند از زندگی ۶۰۹۰ شهید استان قم ساخته می شود

رییس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم از ساخت ۶۰ فیلم مستند از زندگی ۶۰۹۰ شهید قم در راستای برپایی کنگره ملی شهدای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از مهر، سردار محمد رضا موحد، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره مستند فیلم ۱۷ اظهار داشت: برگزاری این جشنواره از جمله برنامه‌های شاخص ستاد کنگره ملی شهدای استان قم است.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب (ع) استان قم گفت: تلاس می‌شود تا زندگی شهدای استان قم و رشادت‌های رزمندگان قمی در طول سال‌های دفاع مقدس در قالب ۶۰ فیلم مستند به نمایش گذاشته شود.

دبیر ستاد کنگره ملی شهدای استان قم اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای قم مورد توجه است ساخت فیلم‌های مستند است.

علی اکبر خوش گفتار ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب بر موضوع انتقال پیام دفاع مقدس و شهدا از طریق هنر تاکید دارند به همین دلیل در راستای برپایی کنگره شهدای استان قم برنامه داریم تا با همکاری اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان قم و سازمان سینمایی کشور جشنواره مستند فیلم ۱۷ با موضوع شهدای استان قم را برگزار کنیم.

وی عنوان داشت: مقرر شد تا تعداد ۶۰ فیلم مستند از زندگی ۶۰۹۰ شهید استان قم ساخته شود که ساخت تعداد ۱۰ فیلم مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.

دبیر ستاد کنگره ملی شهدای استان قم ادامه داد: در برنامه است که تا پایان مهرماه سال جاری نیز ۴۰ فیلم دیگر به اتمام برسد.

دبیر جشنواره مستند فیلم ۱۷ نیز اظهار داشت: جشنواره مستند فیلم ۱۷ در بخش‌های مختلفی از جمله مستند، آزاد، آنونس و تیزر و اقلام تبلیغی برگزار می‌شود.

داود جلیلی عنوان داشت: افرادی که در سال‌های گذشته نیز آثاری برای شهدای استان قم تولید کردند می‌توانند در بخش آزاد این جشنواره شرکت کنند.

وی با بیان اینکه آثار تولید شده در جشنواره مستند فیلم ۱۷ به سه دسته الف، ب و ج تقسیم بندی می‌شود افزود: در بخش‌های الف و ب از فیلمسازان باتجربه دعوت شده تا فیلم شهدای شاخص استان قم توسط آنان تولید شود.

دبیر جشنواره مستند فیلم ۱۷ ابراز داشت: در بخش فیلم‌های ج از افراد جوان‌تر که البته دارای تجربیاتی در این عرصه هستند دعوت به همکاری می‌شود.

جلیلی با بیان اینکه فیلمسازان تا ۱۰ آبان ماه سال جاری می‌توانند آثار تولیدی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند ابراز داشت: تلاش می‌شود تا در این جشنواره ۲ هزار دقیقه اثر تولید شود.

وی اضافه کرد: آثار تولیدی در برخی از سینماهای مطرح کشور از ۲۳ تا ۲۵ آبان ماه سال جاری به نمایش در خواهد آمد.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/