کد خبر ۱۱۲۳۶۰ ۱۱۲ بازدید انتشار : ۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۴

تصویب الحاق محدوده بلوار پیامبر اعظم (ص) و اراضی ۵۶۰ هکتاری به شهر قم

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: در آخرین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران الحاق محدوده بلوار پیامبر اعظم (ص) و اراضی ۵۶۰ هکتاری به شهر قم تصویب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی استانداری قم، در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران که به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار شد ؛ الحاق بلوار پیامبر اعظم (ص) و اراضی ۵۶۰ هکتاری در پردیسان به محدوده شهر قم به تصویب رسید. 

الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری مصوبه شورای برنامه ریزی در سال ۹۹ است که قرار بود در دولت قبل تصویب شود اما در شورای عالی شهرسازی دولت سابق تصویب نشده بود که در سفر حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی به قم این موضوع مجددا بررسی و به تصویب رسید که صبح امروز با پیگیری های مسئولین استان در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شد.

الحاق بلوار پیامبر اعظم (ص) نیز از سال ۱۳۹۰ در دستور کار بود و با وجود پیگیری‌های 11 ساله نمایندگان مجلس و مدیران این موضوع تصویب نشده بود که پس از پیگیری های مکرر استاندار و مسئولین استان امروز در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، الحاق محدوده بلوار پیامبر اعظم(ص) به شهر قم تصویب و اختیارات قانونی درباره تعیین تکلیف این محدوده به کمیسیون ماده پنج استان قم سپرده شد.

با الحاق این محدوده به شهر قم ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه شهر قم در بخش گردشگری بویژه اقامتی فراهم می‌شود.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/