کد خبر ۱۱۳۵۰۱ ۹۴ بازدید انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۶

آیت الله اعرافی: محرومیت‌زدایی یک واجب کفایی و وظیفه همگانی است

مدیر حوزه‌های علمیه بابیان این‌که محرومیت‌زدایی و امداد، وظیفه‌ای همگانی است گفت: کمیته امداد باید در عرصه خدمت به افراد نخبه و مستعد که تحت حمایتش هستند در جهت رشد افراد به صورت ویژه ریل‌گذاری کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله علیرضا اعرافی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و حوزه‌های علمیه که در قم برگزار شد، ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در کمیته امداد عنوان کرد: موضوع امدادرسانی به نیازمندان یک موضوع دینی است و ما باید با رویکردهای ترویجی، مطالعاتی و پژوهشی به امدادرسانی بپردازیم.

وی با تاکید بر اینکه کمک به نیازمندان باید به یک موضوع و دغدغه اجتماعی تبدیل شود، مطرح کرد: از منظر اسلام اگر در یک گوشه از جامعه محرومیت باشد و امکان رفع آن باشد و رفع نشود همه جامعه مسئول آن هستند بنابراین این واجب کفایی اختصاص به کمیته امداد ندارد و شاخص، مفاهیم اسلامی منطبق بر احکام اسلامی در جامعه است.

مدیر حوزه‌های علمیه حضور همه دستگاه‌ها در صحنه کمک به نیازمندان را یک اصل دانست و عنوان کرد: اینکه کمیته امداد وجود دارد و رسالت تخصصی کمک به نیازمندان را بر عهده دارد نباید بهانه‌ای باشد تا دیگران در این زمینه کوتاهی کنند.

وی گفت: شکوفاسازی استعدادها و توجه به ابعاد مختلف زندگانی مددجویان از جمله فرهنگی و اجتماعی باید در دستور کار کمیته امداد قرار گیرد.

امام جمعه قم تصریح کرد: حوزه علمیه وظیفه خود می‌داند در خدمت کمیته امداد باشد و از ظرفیت‌ها و شبکه‌سازی‌های خود در نقاط مختلف کشور برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی استفاده کند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/