کد خبر ۱۱۳۵۰۴ ۸۱ بازدید انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۸
استاندار قم:

حق‌آبه تالاب مره قم از رودخانه شور نباید مورد دست اندازی قرارگیرد

استاندار قم بر ضرورت حفظ و احیای حق‌آبه‌های زیست محیطی تالاب‌ها و رودخانه‌های استان قم تاکید کرد و گفت: حق‌آبه تالاب مره از رودخانه شور، به هیچ عنوان نباید مورد دست اندازی قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری مهر، سید محمدتقی شاهچراغی در حاشیه بازدید از تالاب شکار ممنوع مره در قم طی سخنانی، اظهار کرد: این زیستگاه ارزشمند از ظرفیت‌های زیست محیطی بسیار خوبی برخوردار بوده و برای حفاظت هرچه بهتر از آن باید برنامه‌ریزی جدی انجام شود.

وی بر ضرورت حفظ و احیای حق‌آبه‌های زیست محیطی تالاب‌ها و رودخانه‌های استان قم تاکید کرد و گفت: حق‌آبه تالاب مره از رودخانه شور، به هیچ عنوان نباید مورد دست اندازی قرار بگیرد و این موضوع در سطح ملی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی همچنین در بازدید از بند علیخان، حوضه آبریز دشت مسیله و بند پخش سیلاب رودخانه شور، نقش مهم تالاب مره در مقابله با پدیده گرد و غبار در مرکز کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌ها برای بهبود وضعیت زیست محیطی استان قم ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

گفتنی است، در این بازدید مقرر گردید تمام مشکلات این تلاب از طریق وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط زیست توسط استاندار قم مورد پیگیری قرار بگیرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/