کد خبر ۱۱۳۵۱۶ ۱۲۱ بازدید انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۷

انهدام باند ضرب سکه‌های تقلبی طلا

فرمانده انتظامی استان قم گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان، ۵ عضو باند جعل سکه‌های پارسیان شناسایی، دستگیر و ۱۴۳ سکه تقلبی در این رابطه کشف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از مشرق، سردار سید محمود میرفیضی گفت: در پی طرح شکایت تعدادی از کسبه صنف طلافروشی مبنی بر اینکه اشخاصی با هویت‌های نامعلوم اقدام به فروش سکه‌های تقلبی پارسیان کرده و پس از خریداری متوجه تقلبی بودن آن‌ها شده اند، بنابراین موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

 

وی افزود: در ادامه کارآگاهان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و با شناسایی یکی از اعضای این باند، ضمن هماهنگی قضائی نامبرده دستگیر و ۲ قطعه سکه پارسیان تقلبی از وی کشف شد.

 

فرمانده انتظامی استان قم گفت: سپس ۲ تن از همدستان متهم اهل و ساکن تهران شناسایی، دستگیر و در بازرسی از خودرو آن‌ها نیز ۱۰۸ قطعه سکه تقلبی پارسیان با اوزان مختلف، ۵ قطعه سکه بهار آزادی (اصلی)، یک زنجیر و دستبند (اصلی) و ۱۳۰ میلیون ریال وجه نقد حاصل از فروش سکه‌های تقلبی کشف شد.

 

سردار میرفیضی اضافه کرد: در ادامه ۲ متهم دیگر حین تردد با خودرو در آزادراه قم–تهران شناسایی، توقیف و دستگیر شدند.

 

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه در مجموع ۱۴۳ سکه پارسیان تقلبی از متهمان کشف و ضبط شده است، گفت: در نهایت افراد مذکور به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

 

سردار میرفیضی تاکید کرد: شهروندان از مغازه‌های معتبر طلا و جواهر فروشی ها، سکه و طلا خریداری و از سایت‌های مجازی خرید نکنند در غیر این صورت احتمال دارد طلا و سکه‌های تقلبی به جای اصیل خریداری و از این طریق طعمه کلاهبرداران قرار گرفته و متضرر شوند که عواقب جبران ناپذیری را ایجاد و گاهاً باعث بروز مشکلاتی در بین خانواده‌ها می‌شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/