کد خبر ۱۱۳۵۳۷ ۷۵۳ بازدید انتشار : ۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۸

اقتصاد مقاومتی نیازمند خودباوری و احساس مسئولیت مردم است

رئیس سازمان بسیج سازندگی با تاکید بر اینکه مردم در اقتصاد باید به خودباوری و احساس مسئولیت برسند، گفت: مسئولان هم هنوز در حوزه اقتصاد کار را به مردم واگذار نکرده‌اند و به اطمینان لازم در این عرصه نرسیده‌اند هر چند تسهیلات پرداخت می‌شود اما منجر به اقتصاد مقاومتی نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، سردار محمدزهرایی شب گذشته در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی که در سالن همایش‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: دشمن با همه پس‌انداز خود وارد میدان شده و در یک جنگ تمام عیار ترکیبی از پیاده نظام تا قوای راهبردی خود را به میدان آورده است.

وی اضافه کرد: دشمن در فضای مجازی به دنبال تحمیل حکم رانی نو در اذهان جوانان ایران است و در رسانه به دنبال روایت اول اما واژگون است و با تکنیک برجسته‌سازی، دروغ و ایجاد سکوت برای انقلابیون به دنبال فتح سنگرهای انقلاب است و با کوچک کردن سفره مردم در جنگ اقتصادی به دنبال به خیابان کشاندن محرومان است.

رئیس بسیج سازندگی با بیان اینکه هفته بسیج امروز رنگ و بوی خاص خود را دارد، عنوان کرد: لشکرکشی خوبان و انقلابیون به ویژه در حوزه کمک مؤمنانه و اقتصاد مقاومتی قابل توجه است.

وی ادامه داد: هفته بسیج امسال باید ثابت کننده این باشد که کلید طلایی انقلاب در دست مردم است و هر جایی که مردم حضور پیدا کردند ورق به نفع انقلاب برگشت، در جنگ بعد از اینکه رئیس جمهور خائن فرار کرد مردم مسئولیت جنگ و دفاع را پذیرفتند و بعد از آن فتح الفتوحات اتفاق افتاد، با حضور مردم ورق جنگ به نفع انقلاب برگشت و اربعین حسینی وقتی که مردم پای کار آمدند تبدیل به یک فناوری قابل انتشار انقلاب شد.

زهرایی با اشاره به اینکه سلام فرمانده در یک پایگاه در لنگرود گیلان خوانده شد، عنوان کرد: وقتی مردم از این سرود استقبال کردند این سرود در سراسر گیتی فراگیر شد و این نشان می‌دهد که کلید طلایی مردم هستند.

وی با تاکید بر اینکه مردم در اقتصاد باید به خودباوری و احساس مسئولیت برسند، عنوان کرد:  آنگاه که مردم همانند محرم و صفر با وجود نداشته‌های خود به میدان می‌آیند و هر چه دارند را در صحنه خرج می‌کنند به نتیجه می‌رسند.

زهرایی خاطرنشان کرد: مسئولان هم هنوز در حوزه اقتصاد کار را به مردم واگذار نکرده‌اند و به اطمینان لازم در این عرصه نرسیده‌اند هر چند تسهیلات پرداخت می‌شود اما منجر به اقتصاد مقاومتی نمی‌شود. در حوزه نظامی با حداقل هزینه‌ها در قله نظامی دنیا قرار گرفته‌ایم اما در عرصه اقتصاد اینطور نیستیم چراکه کار در عرصه نظامی به کاردان سپرده شده اما در عرصه اقتصادی کار دست مردم نیست.

وی رسالت بسیج در گام دوم انقلاب را ایفای نقش‌های بسیج با مشارکت آحاد مردم دانست و گفت: بسیجی یعنی فردی که به نظام و انقلاب خدمت می‌کند، بسیج به دنبال مقاوم کردن اقتصاد توسط مردم است و در این راستا از ظرفیت صندوق‌های قرض‌الحسنه، تعاونی‌های فراگیر، شبکه‌های راهبری محصولات مزیت‌دار در هر منطقه، استفاده می‌کند در این مسیر به دنبال تصدی‌گری نیست اما یک کار هدفمند را دنبال می‌کند.

زهرایی با اشاره به اینکه مجموعه‌ها تبدیل به خوشه می‌شوند تا زمین نخورند و بازار فروش داشته باشند، تصریح کرد: اگر تسهیلات بدون مدل مردمی واگذار شود نمی‌توانیم به نتیجه برسیم.

رئیس بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی می‌گوید که سیستم حضور مردم را در اقتصاد فهم می‌کند و این هدف حداقل در بسیج محقق شده است.

وی با بیان اینکه غرب به دنبال انسان‌محوری در مقابل خدامحوری است و مذهب بدون وحی را پیش گرفته است، عنوان کرد: انسان محوری می‌شود رفاه و آسایش، نه آرامش، در جنگ تمدن‌ها تمدن نوین اسلامی مقابل تمدن پوشالی غرب به دنبال آرامش است. دشمن بر اساس آسایش و رفاه به دیگری هم حمله می‌کند درحالی که تمدن اسلامی از مظلوم دفاع می‌کند اما حمله نمی‌کند.

زهرایی خاطرنشان کرد: طرح‌های اشتغال‌زایی با دولت تفاهم و اجرای آن بر عهده بسیج اقشار سپرده شده است و در این راستا باید تقویت پیوندهای مردمی دنبال شود؛ اصناف، صنایع و کارگری بدون پیوند خوردن با مردم نمی‌توانند اهداف خود را محقق کنند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/